citronella flugspray?

Blå

Trådstartare
Någon som testat citronella flugspray? Är den bra?

Fick tips om att den var både bättre och mindre giftfri än ultrashield.

Jag köper de sprayerna som är mindre giftiga, de innehåller oftast citronella, eukalyptus eller tjära och de fungerar men det kräver att jag sprutar på hästen minst varje dag.

Luktar rätt gott men rätt värdelöst som flugmedel. Tycker det är svårt att hitta ngt medel som tar dom små och störiga flugorna som är så ihärdiga på att surra runt huvudet på en.

Citronella för insektsbekämpning blev förbjudet av EU nånstans runt 2009 . Är det godkänt nu igen ? Det var väldigt effektivt när det såldes som flug/bromsspray för häst.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
395
Senast: hamilton1
·
Hästvård Hade ju hoppats att detta elände skulle ha dött nu, men ícke! hittade idag stora områden på min stackars häst som blivit ätit under sitt...
Svar
7
· Visningar
978
Senast: QueenLilith
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 132
Senast: Mint
·
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka