Bukefalos 28 år!

CO Wellington Classic

Sv: CO Wellington Classic

Jag har funderat lite på det också om jag vågar eller inte. Det är som sagt en del slantar. Men eftersom jag inte har någon butik i närheten som har hjälmen eller ska till Skandinavium eller liknande och har möjllighet att prova så kanske jag ska chansa? Kan få den rätt så billigt om jag beställer på internet, mot att betala kanske 2500 eller mer för den i Sverige.

Låt säga att den inte passar och man ska sälja. Då bör man väl rimligen få igen vad man lagt ut på den i och med att den är så pass mkt dyrare i Sverige?

Har någon av er beställt på internet? Är nämligen lite osäker på vad man ska välja för sida, vill ju välja något seriöst företag men samtidigt vill man ju såklart betala så lite som möjligt för hjälmen.

Ursäkta TS om jag kapar din tråd lite halvt! ;)
 
Sv: CO Wellington Classic

Jag köpte en på chans av en som köpt från England, hon skickade med kvitto så jag vet vad hon gav för den (~1700) och det fick hon igen -50 kr typ.
Den passade inte mig och jag sålde den, lite använd, för 1800 (köparen skitnöjd med både hjälm och pris).
Beställde ny från England och samfraktade med en kompis, summan ca 1600-1650 :D

Så ja, du får igen pengarna ;)
 
Sv: CO Wellington Classic

Kanske CRW som har konstiga storlekar?

Sen förstår jag inte varför du svara mig, jag har redan både JWn och Speed Air... (Och en strl större i speeden)

Ne jag vet inte , dem kanske töjer sig rejält med åren.

Vaddå svara dig? :mad:
 
Sv: CO Wellington Classic

Ne jag vet inte , dem kanske töjer sig rejält med åren.

Vaddå svara dig? :mad:

Titta längst upp till öhger i den gröna kanten i ditt inlägg så ser du vems "svara"knapp du tryckt på - svaret riktas till den personen.

Skriv annars bara "kl" överst = knapplån så visar du att du svarar allmänt i tråden :)
 
Sv: CO Wellington Classic

*KL* Jag hade tänkt att beställa en från internet och har en fråga. Har en CO Wellington Professional sen tidigare, men hur är den storleksmässigt jämfört med CO Wellington Classic? SKa man beställa samma storlek som den gamla, om den passar?
 
Sv: CO Wellington Classic

*Dumma dator som inte kan ändra förgående meddelnade. :devil:* Var inte meningen att skicka till dig The_connemara, utan allmänt, knapplån. :o
 
Sv: CO Wellington Classic

*kl*

Jag har haft min CO i två år snart och nej dom töjer sig inte något nämnvärt! Köpte min i strl 57 då 58 inte satt bra. Tar i normala fall 58 men har lite udda huvudform så blev en 57 i CO som sagt. Den satt jätte bra när jag provade den, tajt men hjälmar brukar ju alltid töja sig något så jag ansåg den perfekt. Men den är fortfarande tajt trots ihärdigt användande och trycker i pannan så nu får det bli en ny hjälm. Har provat ut en JW i 58 som sitter bättre än CO i 58, bara pengarna som fattas nu. :D

Ang kvaliten har jag ridit med min i ur och skur, inne som ute och den är fortfarande jätte fin. Hakbandet har jag aldrig smörjt och det är lika mjukt och fint som när jag köpte den.
 
Sv: CO Wellington Classic

Töjer den sig väldigt mycket?
Nej. Har inte upplevt att min töjt sig.
Hur upplever ni kvalitén? (blir det fläckar om de blir blöta? är yttermaterialet hållbart eller går det sönder lätt? hur är det med solblekning osv. osv.)
Jag har ridit i min i ösregn och snöstorm och min är fläckfri! Ingen solblekning heller vad jag kan se. Hållbarheten vet jag inte, är försiktig med min. Inget man slänger i golvet direkt :D
Hur gör man med hakbandet håller det sig mjukt eller ska man vårda det som läder i allmänhet?
Mitt har varit jättemjukt från början och jag har faktiskt aldrig tänkt tanken på att smörja det.
Andra för och nackdelar med hjälmen?
J*vligt snygg och jättebekväm ;)
Och slutligen vad väger hjälmen?
Det är ju ingen lättviktshjälm men jag har själv en nackskada (whiplash) och jag har inte känt av något utav hjälmen.
 
Sv: CO Wellington Classic

De är så gott jag kan se identiska i storleken. Var inne på stora affären i Branchburg för ett par veckor sedan och provade båda: hade samma storlek i båda hjälmarna. Sedan beror det ju på hur gammal din Pro är, de har tydligen ändrats en smula det senaste året (men HUR, det vet jag inte :)).
 
Sv: CO Wellington Classic

Tack för svaret! Men då blir det en i samma storlek. MIn Professional är ungefär 1,5 år gammal. :)
 
Sv: CO Wellington Classic

KL

Här kommer en rätt dum fråga:
När jag mäter mitt huvud med måttband är det 54 cm (litet huvud :eek:) och jag har provat hjälmen ca tre gånger i affär i strl. 55 cm för att vara säker.
Men jag har ju ett sånt guldfiskminne!
Precis då är jag supersäker på storleken att den passar, och jag har till och med fått hjälp av tjej i affären som sa att jag skulle ha strl 55.
Ändå ligger en tanke och gror som säger att den ändå kommer vara för liten i strl när jag beställer hem från England..

Tjejen sa även att det blir ett litet hopp mellan strl 55 och 56 i storlekarna, eftersom där börjar "vuxenstorlekarna" och är lite djupare och så.
Ni som har mätt erat huvud med måttband, stämmer centimeterna på måttbandet med hjälmens storlek?
 
Sv: CO Wellington Classic

*knapplån*

Om någon har något tips på en bra sida man kan köpa hjälmen från så vore det väldigt tacksamt! Finns ju ganska många, och man vill ju inte bli lurad..=)
 
Sv: CO Wellington Classic

Googla runt och jämför priser på de olika engelska webbutikerna, de är ca 1000kr billigare än här hemma i Sverige. Tänk dock på att läsa vad VAT går på (moms) samt frakten också då båda två oftast inte står med i priset.
 
Sv: CO Wellington Classic

Det blir ett hopp där, det syns även på hjälmarna.

Jag har 58 i min, provade en 57 i veckan som satt perfekt, har de gjort om storlekarna? Eller har jag fått mindre huvud? :p
 
Sv: CO Wellington Classic

Men jag hade ju varit inomhus några timmar innan. Och min köpte jag vid samma tidpunkt för några år sen, när det var kallt. :p
 
Sv: CO Wellington Classic

Nu var jag söndagssnäll och mätte mitt huvud. :D 58cm runt om. Jag har storlek 7 1/4 i CO Wellington. Jag har dock ingen aning om vad det är för storlek i Sverige...
 

Liknande trådar

Utrustning Vad skiljer egentligen dessa hjälmar åt? Förutom det uppenbara autografen-snörningen? Och skiljer sig storlekarna någonting åt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
944
C
Dressyr Hej, jag har tänkt att köpa en charles owen hjälm. Men kan inte bestämma mig för vilken, tycker ni CO wellington classic passaar som...
Svar
3
· Visningar
1 746
Senast: caaaspar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp