Bukefalos 28 år!

Cocker Spaniel som draghund?

T

Tofflan

Jag är ute och åker skidor en del och har nu funderat på om man skulle köpa en dragsele till vovven och prova låta honom dra.

Han är välmusklad och tycker om att få ta i och jobba fysiskt!
Han är ganska stor, ca 42 cm.
Tror ni han skulle orka dra mej? Jag väger ca 55 kg med kläder och skulle såklart hjälpa till på jobbiga ställen.
 
Sv: Cocker Spaniel som draghund?

Testa!

Du märker nog ganska snabbt om han tycker det är kul eller för jobbigt. Om Du stavar på så behöver det ju inte bli så tungt för honom.

Lycka till!
 
Sv: Cocker Spaniel som draghund?

Gillar han bara att dra går det nog finfint, även om du måste hjälpa till mer än en som har en fullstor jycke. Jag hade en springer spaniel tidigare han fattade inte varför han skulle dra MIG, jag fick väl ta mej fram själv var hans måtto.
 
Sv: Cocker Spaniel som draghund?

Min bror är skidåkare och far ofta ut med sin draghund ( alaskan ).

Men dom har även en Cocker som hänger med ibland, han älskar att dra ..

Dock måste han ha overall på sig för att undvika snöklumpar ...
 
Sv: Cocker Spaniel som draghund?

Ja jag får väl testa!
Det känns bara som att det vore onödigt att lägga ut 450 kr på en dragsele om han inte ens skulle orka dra mej :D
 
Sv: Cocker Spaniel som draghund?

Vad bra att jag inte blir den enda som har en cocker som draghund ibland då ;)

Jag har dock min kortklippt just för att undvika dessa jobbiga snöklumpar som trasslar in sej i pälsen.
 
Sv: Cocker Spaniel som draghund?

*hi hi* Jag har dragit med betydligt mindre hundar än så :) Det är bara att köra och så får du åka själv när det behövs!!
 
Sv: Cocker Spaniel som draghund?

Vad har det varit för hundar då? :)
 
Sv: Cocker Spaniel som draghund?

Dvärgpudel :) De strax över 30 cm eller mer! :D
 
Sv: Cocker Spaniel som draghund?

Min cocker drog min rätt stora nomesläde utan problem! Det är bara att man är uppmärksam så att man märker när det blir för tungt. Innan det blir för tungt helst...
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 728
Senast: Mia_R
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 316
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 668
Senast: kma
·
Övr. Hund Mina hundar har alltid åkt i bur, men i nuläget har jag ingen egen bil. Hittills har Rhiannon åkt i en stor kattbur som har varit lätt...
Svar
7
· Visningar
844
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp