Comfort food

Jag äter ofta spagetti med bara olivolja, salt och svartpeppar.
Eller med riven, halvsmält ost och svartpeppar.

Kan mula i mig rätt mycket knäckebröd med marmelad eller honung, istället för riktiga mål med mat, och även mellan målen.

Sen är det choklad och glass också, men det har jag aldrig hemma, så det blir vid belönings- eller trösttillfällen om jag är i stan eller på väg hem.
Och tonfisk som är det jag får som belöningsmuta om jag kommer hem utan att ha köpt det tidigare nämnda.
 
Ja, vad är din comfort food? Det man äter när man är lite ruggig, behöver muntras upp, eller bara vill trösta sig och må bra. Mina varierar men just nu är det citronsorbet, rostat bröd med generösa mängder med bara bregott ellrt prickig korv. Färdiga, marinerad, revbensspjäll. En riktigt nybakad baguette.
Glass funkar alltid, många smarriga toppings på 😋

Frödinges ostkaka med vispgrädde o god sylt funkar också bra.

Potatismos.... med nånting gott till. Tex oxkind, Boeuf b., fiskpinnar, strömming.
 
Ben&Jerrys Peanut butter cup om det ska vara något åt det söta hållet. I matväg spagetti och köttfärssås, snabbnudlar eller nybakad hålkaka med smör och ost.
 
Ben&Jerry glass, choklad, snacks, kakor, varma mackor med skinka och ost, bananmilkshake med oreo/nutella, innocent juice, pizza, pannkakor, och säkert massa annat.
 
Som @pajaztar - spaghetti aglio e olio men jag vill gärna ha lite peperoncini (färsk röd chili) och massa persilja också. Och tunn spaghetti ska det vara.

Gillar även potatismos när jag känner mig ynklig. Och buljongig soppa, snabbnudlar fyller funktionen!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Efter att ha följt en del trådar så upplever jag det som ganska vanligt att ettåringar äter dåligt. Min son är väl i en klass för sig...
2
Svar
20
· Visningar
8 025
Senast: Freddie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp