Corgi-frågor

En vän till mig har två welsh corgi pembroke. Dom är helt underbara. Stora hundar i små förpackningar :cool:
 
De är avlade för att jobba som sk heelers, dvs självständigt föra kor från plats till plats genom att naffsa dem i hasorna och ducka unga sparkarna (därav deras korta ben). De används fortfarande till vallning och har med andra ord ganska mycket vallning kvar i sig. Dock inte lika extrema som t ex BC. De BEHÖVER inte valla för att må bra och "dum-vallar" heller inte allt som rör sig. Men däremot om du går förbi en kohage så.... :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet ju att vissa raser, t.ex. border collie m.fl., kan vara känsliga mot ivermektin och i värsta fall bli riktigt dåliga och till...
Svar
11
· Visningar
767
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 256
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 336
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 633
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp