Corgi-tråden!

Nessie har hunnit få titel i Rallylydnad N nu men vi har inte flyttat upp i nästa klass då jag inte ens orkat börja titta på de nya skyltarna. Senaste tävlingen slog hon till och fick 99 poäng och kom på delad 2:a plats i ett startfält på +20 hundar. :banana:
Jag har dessutom begått en dödssynd och rakat ner henne, lyckades inte kamma ut underullen och hon är så himla håröm så det blev trimmer. Igår trimmades även vår Mas ner då hon bara legat och flåsat nu när det varit uppåt 30 grader ute, mycket piggare och gladare hund!
Vet inte hur mycket jag kommer hinna tävla framöver då jag har schema på 150% över sommaren på två olika ställen men ska försöka ta bort lite pass. Lydnadskursen är sista gången kvar på nästa vecka men jag är i en motivationssvacka och har tappat suget där lite.
Sugen på valläger i höst men har inte hunnit titta på mitt schema än..

61694441_10217678438626971_1532047665213210624_n.jpg
 
Gräver upp corgi tråden och undrar hur det går för bukes corgis? 😁

Nessie fick tre titlar förra året ( RLD N RLD F LD Startklass) och nästa månad ska vi göra officiellt vallanlagstest.
Största förändringen är dock att det flyttade in en till cardigan hos oss för nån månad sen, Qila som är fem månader och helt underbar ❤️.

IMG_20200228_110123.jpg
 


Den här kom upp i mitt flöde och jag tyckte den var för söt för att inte delas 😍
Brukar corgisar gilla vatten?

Varför funkar inte länken?? 😭
 


Den här kom upp i mitt flöde och jag tyckte den var för söt för att inte delas 😍
Brukar corgisar gilla vatten?

Varför funkar inte länken?? 😭

Funkar för mig! Min generella uppfattning är att de flesta corgis gillar vatten. Båda mina badar mer än gärna, de plaskar i direkt när de får chansen! Tror dock att det är som med många andra hundar/raser, man får introducera vatten på rätt sätt. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp