Cornflakes!

Mjölk eller flignor först!

  • Mjölk först!

    Röster: 30 27,8%
  • Flingor Först

    Röster: 78 72,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    108
  • Omröstning stängd .
Aha, under min uppväxt i Sverige minns jag det som ganska vanligt med mjölk till flingorna. Minns att en kompis och jag alltid åt cornflakes med jordgubbssylt och mjölk innan stallet, till exempel. Däremot är det ju väldigt svenskt det här att ha fil eller yoghurt till flingorna överhuvudtaget, men min uppfattning var nog ändå att många svenskar äter flingor med mjölk också.

Sen tänkte jag också på andra flingor än cornflakes när jag skrev mitt inlägg - typ chokladflingor, Special K, Cheerios och liknande äts väl ändå inte med fil/yoghurt? Eller? Det har jag aldrig stött på i så fall, inte ens i Sverige :p
Trodde inte heller det var något konstigt för Sverige, men det konkurreras kanske ut lite av filmjölk och grejer.
 
Enda gången vi använde mjölk i skålen på det viset var till en klassisk gammal bryta, alltså med kakubröd/ljusugnsbröd och sylt. Till flingor och puffar och musli och stuff var det alltid fil. :)
 
Nämen alltså, ni gör ju fel hela bunten 🤦‍♀️

1. bottna djuptallriken med jordgubbskräm
2. häll över mjölk tills jordgubbskrämen är täckt
3. skopa över corn flakes försiktigt över alltihop
4. ÄT innan corn flakesen börjar sjunka - kraset är det viktiga mot den lena krämen och kalla mjölken

Bon appetit 🧑‍🍳
 
Sen tänkte jag också på andra flingor än cornflakes när jag skrev mitt inlägg - typ chokladflingor, Special K, Cheerios och liknande äts väl ändå inte med fil/yoghurt? Eller? Det har jag aldrig stött på i så fall, inte ens i Sverige :p

Vad skulle man annars ha till? O_o:p
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Bor i Sverige. Föredrar mjölk framför fil till cornflakes. Struntar i vilka som är först men är nog oftast Cornflakes. Väntar oavsett ett tag så de blir mjuka.
 
Man gör inget alls, för man äter inte cornflakes med mjölk?! O_o:confused:

Med yoghurt däremot, då har man i yoghurten först, sen äter man fort som tusan innan flingorna blir mjuka. :up:
 
Ni är ju tokiga allihopa. Mjölk och tallrikar? Först smälter man choklad i ett vattenbad. Sedan rör man ner cornflakes och lite kokos. Sedan klickar man ut cornflakesblandningen på en plåt och ställer in den i kylen. Sedan öppnar man en flaska rött vin och efter ett glas går man och hämtar ett par cornflakes-bitar och tuggar i sig.
 

Liknande trådar

Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
9 794
Senast: Habina
·
  • Omröstning
Mat Kan du tänka dig att äta insekter? Har du provat? Vilka insekter kan du tänka dig att äta? I vilken form? Jag har sett att det finns...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
6 600
Senast: Stinaelin
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
976
Senast: movi
·
Kropp & Själ Jag har precis fått diagnosen mikroskopisk colit och ska börja medicinera med kortison. Jag är både taggad och orolig, så skönt att få...
Svar
13
· Visningar
709
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp