B

BeastieBabe

En rätt storväxt sv.halvblod fuxvalack (numera) E: Jovial - Madrigal (ej 100% säker) född 1993. Just nu står han på ridskola men har varit verksam som hingst.. men jag har inte hittat någon fakta om honom någonstans.. och inga avkommor heller.. någon som vet något om honom? vart han var stationerad, hur många föl. osv.. skulle var kul att höra om hans liv som hingst :)
 
Jovial dog 1977 så han kan inte vara pappa till en häst född 1993 :( Han är nog morfar istället!
 
ja just de de gjorde han juh.. men du vet inget om Corsberg som hingst i övrigt?
 
Det har aldrig funnits en godkänd hingst i Sverige som heter Corsberg, och Madrigal har ingen godkänd son i Sverige, så han kan inte ha varit godkänd under ett annat namn heller...
 
Han har i alla fall aldrig varit godkänd, för OM han hade varit det så hade han funnits med i hingstkatalogens förteckning över hingstar som har dött, kastrerats eller exporterats... Och där finns ingen sådan.

Han kan nog inte vara e Jovial-Madrigal, men kanske det omvända. Madrigal har dock inte haft nån godkänd son...
 
Nej det kan juh vara så oxå.. att han inte blivit godkänd men fått föl på den egna gården eller något.. och därför finns han inte med..

det är tråkigt när man söker och inte kommer någonvart, men tack för hjälpen iallafall =)
 
hej
jag vet en Corsberg, känner uppfödaren, och har haft syskon till denne själv. Han var en fux, ganska kraftig, ca 170 cm, e Madrigal. Tror att han var född runt 92-94 ca? Kan detta vara din Corsberg?
 
glömde ju skriva, Corsberg var inte godkänd, men han betäckte, han gick i lösdrift med en flock ston, så han har en hel del avkommor.
 
Ja det är samma skulle jag tippa på.. stor härlig häst.. det finns någon bild på honom på www.gfrk.com där han går som ridskolehäst nu =)
 
Ja just det *var lite ivrig med att skicka iväg det förra svaret*
Det skulle vara kalaskul att veta vilken uppfödare det var och vart han är född och kanske om du vet vart några av hans avkommor har tagit vägen :banana:
 
hej igen
jag tittade på bilden av honom, det är definitivt samma Corsberg. :D Jag har ridit in och sålt unghästar till denna uppfödaren innan, så jag har haft en del syskon till denna häst. han är e Madrigal-Torboldt. I stallet där jag har mina egna hästar nu finns en son till honom som heter Isak, en svart 4 åring.jag kan skicka ett foto på dig med uppfödarens namn och telefonnummer om du vill.
 
oj...det märks det är jul och man 'är trött , ett PM till dig menar jag. :rofl:
 
Man skulle inte kunna få veta hela stammen?
Ridskolan i Valbo verkar inte ha någon koll på härstamningarna och inte fanns Corsberg på delmar heller.

Mvh Åsa
 
är det samma ridskola som Gävles eller? Eller han har kanske varit på fler ridskolor! Fick de inte med registreringsbeviset?
Jag tror till och med att jag har kort på han när han var föl. Sist jag såg honom var 1998 då han gick kvar med sin flock på ca 20 ston med föl, då var han fortfarande oinriden! Jag kan skicka PM till dig med med hans fulla stam! :banana:
 
Gävle har 3 ridskolor med ridskolehästar: Gävle RS, Gävle FRK (där Corsberg står) och Gävle PK..

Corsberg är en väldigt fin ridhäst som trots sin storlek är fint musklad och inte älgig i typen som så många andra riktigt stora hästar blir på ridskola..
Känner du uppfödaren så kanske han/hon har några bilder på Corsberg med alla sina ston :)
 
jo, han är e Madrigal. u Copiara-Torboldt. Tror inte Copiara var stamboksförd, men hon var registrerad med gröna papper, så det borde ju vara lätt att ta reda på om man kontaktar asvh. Lycka till :rofl:
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett tag gått i tankarna på att betäcka mitt sto om ett par år, jag fyller 17 i år och har ett d-ponny sto - detta betyder att...
Svar
4
· Visningar
1 203
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Jag har länge funderat på vad nosgrimmor egentligen fyller för funktion och ofta tänkt att de inte gör någon nytta, snarare tvärt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 081
Senast: Badger
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 373
Senast: AlmostEasy
·
Avel Nu har jag visserligen inget sto, och lär inte låta betäcka något på en sisådär 15 år (minst!) heller. Men, men. Jag är ju som kanske...
Svar
14
· Visningar
2 265
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp