Bukefalos 28 år!

Cortez - homozygot brun?

Sv: Cortez - homozygot brun?

Skrämmer liv i gammal tråd.

Men jag kan inte sova en natt till utan att försökt få klarhet i detta.

Vem är morfar till Cambodias häst? Nån som vet?

Hej!
Har helt glömt bort den här diskussionen, men spännande är det! SÅ synd att mamma-häst fick tas bort...
Och tyvärr har jag nu sålt "min" häst som diskuterades, och hon har (tyvärr) sålts ännu en gång efter det, så min chans att få tagel av henne eller på annat sätt typa henne mot morfar är liten.
Dock höll jag på att sätta i halsen när en av dom som var och tittade på henne när hon var till salu sa att hon tänkt betäcka henne (med sin egna, sååå trevliga, 20åriga hingst... icke godkänd... :grin::eek:), och att hingsten i fråga var efter Bonaparte!!! Som diskuterats eventuellt kunna vara morfar till min häst... då hade det ju kunnat bli inavel! Hon såldes inte dit...
Skumt är det iallafall dethär, och hade vart så kul att reda ut, dock hade ju väldigt många avkommor (cattis hade 14 registerade avkommor på blup.se) haft fel stam... kan ju inte vara så jättebra om man vill avla på dessa oavsett vilken hingst man väljer, då man troligtvis vill passa så bra ihop med den stam hästen har och så är den (eventellt) felaktig...
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 563
Avel Slänger upp tråden för en bekants räkning. De har ett sto, Filippa, efter Cardento-Jaguar...
Svar
6
· Visningar
1 819
S
Avel En bekant till mig har ett knabstruppersto, utan känd härstamning. Hon vill nu betäcka sitt sto, mest troligt nästa år. Hon bad mig om...
Svar
5
· Visningar
1 263
Senast: Baddy96
·
S
Avel Hann inte kommentera Clifden Winds påstådda perlinoföl i isabelltråden innan den stängdes. Cliffe var brun och fick närmare 100...
Svar
3
· Visningar
1 196
Senast: swebec
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp