Covid-19 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk är såna jävla idioter. Butikerna här har slut på wcpapper, potatis, handsprit, laktosfri mjölk och bröstmjölksersättning. De pratar på nyheterna om hur det inte är nödvändigt, men att folk får panik. Om alla bara handlade normalt skulle det ju räcka till alla också...
Tacksam att jag inte är helt laktosintolerant utan "bara" känslig, så om jag är försiktig med mängd hjälper lactras-tabletter.

Det kanske inte finns pengar till det? I vissa länder får man inte ens ersättning när man är hemma sjuk själv.
Fast nu är det ju Sverige vi pratar om (inkl vår skatt och välfärdssystem).
Känner mig inte så orolig däremot men tycker det är en konstig tolkning. De kan ju inte ta bort karensavdraget och sen ändå göra alla sveriges föräldrar inkomstlösa.

Det visste jag inte! Jag trodde folk var rädda för kökspapper i badrummet. :)
Det är speciellt konstruerat för att hålla ihop även när det blir blött. Du ska ju kunna torka slabb på bord och bänkar utan att det faller i bitar. Samtidigt som toapappret är konstruerat för att maximalt lätt falla isär av väta.;)
Reninsverkens undervisning för barn är: Kiss, bajs och TOApapper - inget annat.

Folk är såna jävla idioter. Butikerna här har slut på wcpapper, potatis, handsprit, laktosfri mjölk och bröstmjölksersättning. De pratar på nyheterna om hur det inte är nödvändigt, men att folk får panik. Om alla bara handlade normalt skulle det ju räcka till alla också...
Ja, och speciellt toapapperet är verkligen så obegripligt...
Ja, och för var gång det nämns vad som bunkras och fler människor hör vad det är som bunkras, vill ju fler bunkra just det som det sägs att man inte ska bunkra eftersom det hamnar högt upp i medvetandet. Jag kom på mig själv med att tänka att jag borde shoppa toapapper när jag var på affären. Trots att jag har så jag klarar mig i säkert två veckor... :laugh:

Säkert är vi ganska många här i tråden som tänkt ovanligt mycket på toapapper de senaste dagarna!

Fast nu är det ju Sverige vi pratar om (inkl vår skatt och välfärdssystem).
Känner mig inte så orolig däremot men tycker det är en konstig tolkning. De kan ju inte ta bort karensavdraget och sen ändå göra alla sveriges föräldrar inkomstlösa.
Absolut, men inte ens Sverige har en budget som räcker till utökad akutsjukvård, massprovtagning, nedstängda verksamheter, slopat karensavdrag, ökad arbetslöshet OCH betalda föräldrar som sitter hemma med friska barn.

Detta är ju en av anledningarna till att man drar sig för att stänga skolorna.

Det är speciellt konstruerat för att hålla ihop även när det blir blött. Du ska ju kunna torka slabb på bord och bänkar utan att det faller i bitar. Samtidigt som toapappret är konstruerat för att maximalt lätt falla isär av väta.;)
Reninsverkens undervisning för barn är: Kiss, bajs och TOApapper - inget annat.

En lär sig något nytt varje dag! :D Enda gången jag har köksrulle i huset är när far är på besök eftersom han kräver det för glasögontvätt, jag skyller på oerfarenhet.

För att det omöjliggör för föräldrar att arbeta?
Man har också rätt till vabb om dagmamman är sjuk tex (men inte planerat stängt).
Om dagmamman är sjuk ja, men förskolepersonalen är ju inte sjuk, Förskolan har helt enkelt stängt. Jag kan tänka mig att det blir jätteknepigt med byråkrati och ekonomi om de får för sig att stänga skolor och förskolor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
2 088
Samhälle Jag har egentligen bara en fundering angående Försäkringskassan och hur det fungerar med meddelande från dem. Sedan jag skiljde mig... 2
Svar
22
· Visningar
2 099
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 377
Senast: Tantan
·
Samhälle Hjärnan snurrade igång lite efter att ha läst i tråden om privat utredning, trots sent och huvudvärk. Dels tankar kring varför... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 087
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka