Blir så arg på detta beteende. Människor är verkligen egoistiska...
Ja, och speciellt toapapperet är verkligen så obegripligt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blir så arg på detta beteende. Människor är verkligen egoistiska...
Eh hur tänkte de där? Måste man ju få.
Tacksam att jag inte är helt laktosintolerant utan "bara" känslig, så om jag är försiktig med mängd hjälper lactras-tabletter.Folk är såna jävla idioter. Butikerna här har slut på wcpapper, potatis, handsprit, laktosfri mjölk och bröstmjölksersättning. De pratar på nyheterna om hur det inte är nödvändigt, men att folk får panik. Om alla bara handlade normalt skulle det ju räcka till alla också...
För att ordinarie vårdnadshavare är "sjuk", även om det är en skola/förskola.Fast varför det, ungarna är ju inte sjuka. Det är ju det som gör det hela så skevt om de stänger skolor och liknande.
Ja, och speciellt toapapperet är verkligen så obegripligt...
Det kanske inte finns pengar till det? I vissa länder får man inte ens ersättning när man är hemma sjuk själv.Eh hur tänkte de där? Måste man ju få.
Men det är de ju inte eller, per se.För att ordinarie vårdnadshavare är "sjuk", även om det är en skola/förskola.
Det är också lite roligt att ingen verkar tycka det är vettigt att handla köksrullar istället, särskilt nu när de (åtminstone här) höjt priset på toapapper. Nejdå. Toahyllan är hårt åtgången men ingen har vågat röra kökshyllan.
Fast kökspapper är inte bra att spola ner i toaletten... det är för hållbart så det kan orsaka stopp i rören.
Man kan använda väldigt små bitar?
Det visste jag inte! Jag trodde folk var rädda för kökspapper i badrummet.Fast hur många gör det? Tydligen är hushållspapper en av de vanligaste "fulspolningarna" i Sverige.
Man kan använda väldigt små bitar?
Det visste jag inte! Jag trodde folk var rädda för kökspapper i badrummet.![]()
Fast nu är det ju Sverige vi pratar om (inkl vår skatt och välfärdssystem).Det kanske inte finns pengar till det? I vissa länder får man inte ens ersättning när man är hemma sjuk själv.
För att det omöjliggör för föräldrar att arbeta?Fast varför det, ungarna är ju inte sjuka. Det är ju det som gör det hela så skevt om de stänger skolor och liknande.
Det är speciellt konstruerat för att hålla ihop även när det blir blött. Du ska ju kunna torka slabb på bord och bänkar utan att det faller i bitar. Samtidigt som toapappret är konstruerat för att maximalt lätt falla isär av väta.Det visste jag inte! Jag trodde folk var rädda för kökspapper i badrummet.![]()
Folk är såna jävla idioter. Butikerna här har slut på wcpapper, potatis, handsprit, laktosfri mjölk och bröstmjölksersättning. De pratar på nyheterna om hur det inte är nödvändigt, men att folk får panik. Om alla bara handlade normalt skulle det ju räcka till alla också...
Ja, och för var gång det nämns vad som bunkras och fler människor hör vad det är som bunkras, vill ju fler bunkra just det som det sägs att man inte ska bunkra eftersom det hamnar högt upp i medvetandet. Jag kom på mig själv med att tänka att jag borde shoppa toapapper när jag var på affären. Trots att jag har så jag klarar mig i säkert två veckor...Ja, och speciellt toapapperet är verkligen så obegripligt...
Absolut, men inte ens Sverige har en budget som räcker till utökad akutsjukvård, massprovtagning, nedstängda verksamheter, slopat karensavdrag, ökad arbetslöshet OCH betalda föräldrar som sitter hemma med friska barn.Fast nu är det ju Sverige vi pratar om (inkl vår skatt och välfärdssystem).
Känner mig inte så orolig däremot men tycker det är en konstig tolkning. De kan ju inte ta bort karensavdraget och sen ändå göra alla sveriges föräldrar inkomstlösa.
Det är speciellt konstruerat för att hålla ihop även när det blir blött. Du ska ju kunna torka slabb på bord och bänkar utan att det faller i bitar. Samtidigt som toapappret är konstruerat för att maximalt lätt falla isär av väta.
Reninsverkens undervisning för barn är: Kiss, bajs och TOApapper - inget annat.
Om dagmamman är sjuk ja, men förskolepersonalen är ju inte sjuk, Förskolan har helt enkelt stängt. Jag kan tänka mig att det blir jätteknepigt med byråkrati och ekonomi om de får för sig att stänga skolor och förskolor.För att det omöjliggör för föräldrar att arbeta?
Man har också rätt till vabb om dagmamman är sjuk tex (men inte planerat stängt).