https://news.crunchbase.com/news/toilet-paper-hoarding-boosts-bidet-sales/
Om det är någon som vill investera
Om det är någon som vill investera
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lösningen på sjukvårdens bekymmer. Skicka dit den snubben.
Du måste TRO också.Lösningen på sjukvårdens bekymmer. Skicka dit den snubben.
Det är ju en himla skillnad på det du beskriver och det jag svarade på.Det är ganska vanliga regler, eller i alla fall liknande. För mig gäller: 2 dagar sjuk är okej, sen måste du ta igen de timmar du missat (så lite bättre villkor).
Tror inte heller det är nån fara på lång sikt, men det är nog deprimerande siffror just nu.Ni har flera år kvar va innan ni går i pension?
Har ni lagt dem vettigt och spridit ut så borde det inte vara någon större fara lång sikt. Just nu faller börsen och man känner sig fattigare och ynkligare MEN det viktiga är att det vänder och det KOMMER att vända och så länge ni inte säljer i förlust så har ni inte gjort en förlustaffär!
Is i magen som man brukar säga
Har media bekräftat något mera dödsfall i Sverige? Det ska enligt personer i en fb-grupp jag är med i nu också ha avlidit en kvinna i 80-årsåldern i Kungälv.
85 år gammal, och hade andra komplicerade sjukdomar.Har media bekräftat något mera dödsfall i Sverige? Det ska enligt personer i en fb-grupp jag är med i nu också ha avlidit en kvinna i 80-årsåldern i Kungälv.
Men det handlar väl främst, nu, om att bromsa virusets spridning, bromsa hastigheten alltså. Vi kommer förmodligen att smittas, i princip alla, men ju mer utdraget förloppet är (spridningen), desto bättre kan sjukvården hantera det hela. Brakar allt loss samtidigt är det typ kört och man måste börja välja och vraka bland vilka som ska få t.ex. respiratorbehandling. Och då lär de gamla sållas bort, tyvärr. Måste man välja mellan att ge respiratorn till en 30-åring eller en 85-åring väljer man antagligen 30-åringen...Folk har blivit överdrivna nu. Alltså någon rimlig gräns får det vara. Vi ska skydda våra äldre och svagare. Men nu har folk blivit som galna. Orimliga proportioner.
Hur då? Jag ville bara påpeka att 2-dagars regeln är ganska vanlig, men också att det som händer (göra om timmar/dagar vs allt) skiljer sig.Det är ju en himla skillnad på det du beskriver och det jag svarade på.
Vet man hur många procent smittade som behöver vårdas på sjukhus? Det känns ju som det enda sättet att göra uppskattning av antalet smittade i Sverige nu när de slutat testa mindre sjuka personer.
Det jag menar är att folk har gått till överdrift. Jag har inte skrivit något om att man inte ska bromsa in hastigheten på smittan.Men det handlar väl främst, nu, om att bromsa virusets spridning, bromsa hastigheten alltså. Vi kommer förmodligen att smittas, i princip alla, men ju mer utdraget förloppet är (spridningen), desto bättre kan sjukvården hantera det hela. Brakar allt loss samtidigt är det typ kört och man måste börja välja och vraka bland vilka som ska få t.ex. respiratorbehandling. Och då lär de gamla sållas bort, tyvärr. Måste man välja mellan att ge respiratorn till en 30-åring eller en 85-åring väljer man antagligen 30-åringen...
(Detta har säkert avhandlats tidigare i tråden...)
Samma siffror som hos SVT. Tänker att dessa siffror kommer stanna av/bli missvisande nu när provtagningen gör annorlunda.Jag följer ju coronawatch men det står ju bara siffror på hur många i varje län som är konstaterat smittade (och dödsfall) , inte hur många som vårdas.
Jag har sett siffror på runt 20% men det är nog en ganska osäker siffra och det beror på vilka grupper som nu i första hand smittats.Vet man hur många procent smittade som behöver vårdas på sjukhus? Det känns ju som det enda sättet att göra uppskattning av antalet smittade i Sverige nu när de slutat testa mindre sjuka personer.