Covid-19 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kanske skulle översätta citatet innan du använder det som bevis för dina påståenden.
Anledningen till att det står så är för att det endast är en artikel, som dessutom inte har gått igenom granskning än.

Men enligt artikeln så hittade de mer virus i svalget tidigt i sjukdomen, medans man fortfarande mådde helt bra.

KL

En ren killgissning; Kan det vara så att kroppen först inte reagerar eftersom viruset är helt nytt och därmed inte känns igen på något sätt, och det därför kan föröka sig fritt? Och sedan när immunförsvaret vaknar till så mår man sämre, men då minskar ju givetvis antalet virus.

Om dagmamman är sjuk ja, men förskolepersonalen är ju inte sjuk, Förskolan har helt enkelt stängt. Jag kan tänka mig att det blir jätteknepigt med byråkrati och ekonomi om de får för sig att stänga skolor och förskolor.
Fast förskolan är då stängd pga sjukdom, i förlägningen.

Klart att det blir snordyrt (@Idas ) och jag förstår att man inte vill stänga skola/förskola delvis därför.

Vi kommer snart behöva intyg för våra isf om de måste vara hemma mer.
Att nån ska skriva läkarintyg för vintersnoriga barn kan inte vara en effektiv resursfördelning.
Jag menar för vuxna. Där har de ju slopat karensen första dagen och nu får man även vara hemma 14 dagar utan skolgång intyg.

6A6FE891-80C2-456C-B397-DC73DDB96908.webp
Vad var det som hände egentligen?

Är det någon som sitter inne på ett bra ställe där man kan få en bra överblick över hur olika länders gränser hanteras för tillfället utan att behöva använda google translate för att översätta ländernas medieraportering? Tex vilka länder som har helt stängda gränser, vilka som har smittokontroller och vilka som är helt öppna som vanligt?

Men det är väl osannolikt att det de kontrollerade evakueringarna spred någon smitta.
Vi vet ju att det mestadels är med Italienturister som grunden för utbrottet vi har nu kommit.
Vet vi? Det har jag inte läst nånstans! Sitter du på någon länk? 😀 Redigerat: Italienturistersom italienska turister eller som svenskar som turistat i Italien ?

Vänner i Kina berättar att det börjar sprida sig rykten och konspirationer om att viruset har sitt ursprung i Italien. Den statliga censuren brukar vara duktiga på att ta bort sånt här. Men detta gör ju att staten kommer i bra dager så det fortsätter florera. Jag trodde faktiskt inte att staten skulle komma skottfri från det här. Men risken är stor att det blir tyvärr så.

Och USA och övriga länder sprider konspirationsteorierna att viruset var odlat och blev utsläppt från ett labb i Wuhan .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
2 088
Samhälle Jag har egentligen bara en fundering angående Försäkringskassan och hur det fungerar med meddelande från dem. Sedan jag skiljde mig... 2
Svar
22
· Visningar
2 099
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 377
Senast: Tantan
·
Samhälle Hjärnan snurrade igång lite efter att ha läst i tråden om privat utredning, trots sent och huvudvärk. Dels tankar kring varför... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 087
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025