Covid-19 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker så många på så många olika sätt gjort uppoffringar i en väldigt snäv vardag för att både undvika Covid och för att följa rekommendationerna. Det faktiskt är arrogant att den som uttalar och står för rekommendationer och uppmaningar bara självsvåldigt ger sig ut och ger katten i allt och "behöver" vad nu mellandagsshoppingen kunde erbjuda.

En fungerande klocka är inte nödvändigt för statsministern. Han har fungerande klocka i sin privata mobil och i sin tjänste mobil så det duger åt honom

Skulle ha lagt till att det var sagt med humor/ironi 😅
 
Vad menar du att han har som är så viktigt, men inte för medelsvensson?!
Vad menar du med att jag menar att det är viktigt för statsministern och inte för medelsvensson. Var skrev jag det?

Alla kan ha ärenden de anser vara extra viktiga, både medelsvensson och statsministern - grejen är att man ska minska ner det så mycket som möjligt. Ärendet kan dessutom ha varit något annat men han passade på när det ändå var tomt. Medelsvensson blir dock inte uthängd för att ha handlar i en nästen tom affär.
 
Vad menar du med att jag menar att det är viktigt för statsministern och inte för medelsvensson. Var skrev jag det?

Alla kan ha ärenden de anser vara extra viktiga, både medelsvensson och statsministern - grejen är att man ska minska ner det så mycket som möjligt. Ärendet kan dessutom ha varit något annat men han passade på när det ändå var tomt. Medelsvensson blir dock inte uthängd för att ha handlar i en nästen tom affär.
Medelsvensson ger inte order till hela svenska folket. Det gör statsministern i sitt tal till Nationen. När han själv fullständigt ignorerar det han själv ger order om så är det väl självklart att han ska hängas ut
 
Att det inte var någon trängsel.
Det är klart att det inte var någon trängsel eftersom statsministern någon dag före hade uppmanat folket att ställa in, boka av och skjuta upp, vilket väljarna lydigt hade gjort beträffande julinköpen. Mycket osmart av honom att gå ut och shoppa.
 
Det är klart att det inte var någon trängsel eftersom statsministern någon dag före hade uppmanat folket att ställa in, boka av och skjuta upp, vilket väljarna lydigt hade gjort beträffande julinköpen. Mycket osmart av honom att gå ut och shoppa.
Eller så var det inte det.

Om han nu skulle skaffa/hämta en inlämnad klocka, eller se till att hans rakapparat fungerade, så gäller väl samma regler för honom som för alla andra.

Alltså att undvika att trängas.

KL

Hela diskussionen är larvig, och det är bara förnamnet.

Diskussionen handlar om an delmängd vanlig hederlig avundsjuka och en delmängd jante.

Den andra delen handlar om vanligt sossehat.

Alla som inte besökt en butik eller serviceinrättning för att laga skor, byta batteri i en klocka, låta laga ett trasigt blixtlås, bytt en dåligt fungerande pryl, eller handlat något annat än basvaror de senaste 10 månaderna räck upp handen.
 
Eller så var det inte det.

Om han nu skulle skaffa/hämta en inlämnad klocka, eller se till att hans rakapparat fungerade, så gäller väl samma regler för honom som för alla andra.

Alltså att undvika att trängas.

KL

Hela diskussionen är larvig, och det är bara förnamnet.

Diskussionen handlar om an delmängd vanlig hederlig avundsjuka och en delmängd jante.

Den andra delen handlar om vanligt sossehat.

Alla som inte besökt en butik eller serviceinrättning för att laga skor, byta batteri i en klocka, låta laga ett trasigt blixtlås, bytt en dåligt fungerande pryl, eller handlat något annat än basvaror de senaste 10 månaderna räck upp handen.
Jag räcker upp handen. Har dock varit hos frisör och klippt av coronafrisyren i september, men då var ju smittläget lite annorlunda.
 
Jag passar på att stänga den här tråden nu, starta gärna en nummer 9 och fortsätt diskutera. :)
/mod
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp