Covid-19 del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar som att jag sett på fel nyhetssändning. :D I Edinburgh var de ansvarsfulla i alla fall. De som samlats för att skicka fyrverkerier skingrades av polis.
 
Är det någon som vet vad som gäller i hyresrätter om någon testats positiv? Har de andra hyresgästerna rätt att få veta det?
 
Jag förstår inte, hur tänker du nu?
Anledningen att jag frågar är för att det är ett par på samma våningsplan som mig som testats positivt för corona. De springer ut och in som ingenting, håller inte avstånd till andra hyresgäster och hostar rakt ut i luften. Jag som vet att de är sjuka är om möjligt ännu mer försiktig men ja, det känns minst sagt olustigt.
 
Anledningen att jag frågar är för att det är ett par på samma våningsplan som mig som testats positivt för corona. De springer ut och in som ingenting, håller inte avstånd till andra hyresgäster och hostar rakt ut i luften. Jag som vet att de är sjuka är om möjligt ännu mer försiktig men ja, det känns minst sagt olustigt.
Men prata med grannarna då, om att nysa/hosta i armvecket, och att ta det lugnt så länge de är sjuka, om du anser att de har ett riskbeteende.

Ring dom, eller lägg ett trevligt formulerat brev i brevlådan.

Vet du att de är sjuka i Covid-19, eller tror du det, hur kan du veta att de testats positivt för Corona?

Att du eller någon annan skulle bli smittad, genom att gå i samma trappuppgång, utan att dina grannar är där samtidigt, är föga sannolikt.
 
Men prata med grannarna då, om att nysa/hosta i armvecket, och att ta det lugnt så länge de är sjuka, om du anser att de har ett riskbeteende.

Ring dom, eller lägg ett trevligt formulerat brev i brevlådan.

Vet du att de är sjuka i Covid-19, eller tror du det, hur kan du veta att de testats positivt för Corona?

Att du eller någon annan skulle bli smittad, genom att gå i samma trappuppgång, utan att dina grannar är där samtidigt, är föga sannolikt.
Det har jag gjort. Jag vet att de är sjuka i just corona då den ena i hushållet knackade på hos mig häromdagen med ett testkit och frågade om jag kunde hjälpa hen att ta det pga "läskigt att göra på sig själv". Träffade på dem imorse och då hade de fått provsvar.

Och för tydligheten skull så nej, jag pratat inte om något slags angivningssystem. Det var verkligen långt ifrån avsikten med frågan. Jag visste bara inte vad som gällde i en bostad där många tvingas dela utrymme, om eventuell smittspårning även sträcker sig till grannar som du stöter på dagligen.
 
Det har jag gjort. Jag vet att de är sjuka i just corona då den ena i hushållet knackade på hos mig häromdagen med ett testkit och frågade om jag kunde hjälpa hen att ta det pga "läskigt att göra på sig själv". Träffade på dem imorse och då hade de fått provsvar.

Och för tydligheten skull så nej, jag pratat inte om något slags angivningssystem. Det var verkligen långt ifrån avsikten med frågan. Jag visste bara inte vad som gällde i en bostad där många tvingas dela utrymme, om eventuell smittspårning även sträcker sig till grannar som du stöter på dagligen.
Jag bor i hyresrätt i ett 5-våningshus och kan för mitt liv inte förstå hur man lyckas stöta på sina grannar dagligen? Jag håller mig på min kant, ser till att (nu under Covid-tid) inte gå ut ur min lägenhet om någon annan är i uppgången osv - funkar utmärkt!
 
Det har jag gjort. Jag vet att de är sjuka i just corona då den ena i hushållet knackade på hos mig häromdagen med ett testkit och frågade om jag kunde hjälpa hen att ta det pga "läskigt att göra på sig själv". Träffade på dem imorse och då hade de fått provsvar.

Och för tydligheten skull så nej, jag pratat inte om något slags angivningssystem. Det var verkligen långt ifrån avsikten med frågan. Jag visste bara inte vad som gällde i en bostad där många tvingas dela utrymme, om eventuell smittspårning även sträcker sig till grannar som du stöter på dagligen.
Men du delar väl inte BOSTAD med dem!?
 
Men du delar väl inte BOSTAD med dem!?
Okej, anledningen till att jag öht frågade var att en av dem kom ut ur hissen tillsammans med den gamla och lätt dementa kvinnan som bor på våningen under. Jag förstår att frågan lät helt galen och ja, jag skrev den absolut i affekt då jag blev så innerligt förbannad och ledsen.
 
Okej, anledningen till att jag öht frågade var att en av dem kom ut ur hissen tillsammans med den gamla och lätt dementa kvinnan som bor på våningen under. Jag förstår att frågan lät helt galen och ja, jag skrev den absolut i affekt då jag blev så innerligt förbannad och ledsen.
Förstår att du blev upprörd :(. Man tycker att folk borde förstå bättre. Man kan behöva gå ut, men man måste ju se till att man inte möter någon.
 
Tråkigt om de var så, här var de ovanligt lugnt och knappt någon som ens sköt raketer på tolvslagen förutom några ungdomar här på området. Såg som sagt knappt en människa när jag promenerade genom stan vid 23 tiden, förutom några som var ute och gick och då antar ja de var familj/släkt eller liknande.
När det var så många ute och trängdes på nyårsafton och därtill natten tror jag berodde på att folk tröttnade på regeringens hyckleri. Dessutom blev det värre än vanligt på vissa platser i Sverige. Inte nog med det mycket blåljus sabotage också samt att folk blev beskjutna med raketer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 394
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp