Bukefalos 28 år!

Covidråttaor?

Ja alltså inte att jag tror att covid sprids genom råttor. Men om det var på g med ett covid vaccin och behövs kliniska tester på människor för att testa, skulle ni ställa upp? Jag funderade lite på det idag (istället för att tänka allvarligt på Jesus) och kom fram till att jag skulle göra det. Eftersom jag har en del bakomliggande sjukdomar skulle jag förhoppningsvis vara en bra försökskanin.

Nu förstår jag att folk som har barn och liknande skulle tveka mer och jag vet att de flesta inte förstår att kärleken till min katt inte är mindre än för människor. Men skulle det bidra till att få slut på pandemin så skulle jag riskera det.

“Logic clearly dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few.”
Spock
De testar alltid på friska försökspersoner först så har du sjukdomar kommer du bli bortsållad.
 
Nej, jag hade faktiskt inte ställt upp. Jag vet att läkemedelsindustrin hjälper många människor, men den stjälper också enormt många människor. Och det är bara ett vinstintresse i allting. Det är ju sällan de gör någonting för den goda gärningens skull, trots att de skulle kunna göra det.

Hela läkemedelsindustrin är liksom rutten. Och jag vill inte bli ett offer i mängden på försöken att bli ännu rikare.
Det är ju dubbelt, jag tycker också att läkemedelsindustrin är rätt smutsig. Men många gånger sammanfaller liksom försöken att bli ännu rikare med vad många människor behöver för att inte dö.
 
Det är ju dubbelt, jag tycker också att läkemedelsindustrin är rätt smutsig. Men många gånger sammanfaller liksom försöken att bli ännu rikare med vad många människor behöver för att inte dö.

Jag håller med. Samtidigt så har ju medicinerna som tex du och jag får varit enormt dyra att ta fram och används på ett begränsat antal människor. Jag har inga problem med att de måste få täckning för sina kostnader och gå med vinst. De är trots allt vinstdrivande företag.
 
Jag håller med. Samtidigt så har ju medicinerna som tex du och jag får varit enormt dyra att ta fram och används på ett begränsat antal människor. Jag har inga problem med att de måste få täckning för sina kostnader och gå med vinst. De är trots allt vinstdrivande företag.
Jo... men just medicinen jag står på är ett ganska skrämmande exempel. Det togs inte fram för att användas med den indikationen, kom att användas ändå men bolaget ville inte att det skulle godkännas, eftersom att patentet var på gång att gå ut och istället tog man fram en snarlik variant till ett högre pris. 🤷‍♀️ Annars är jag med dig. Läkemedelsbolag finansierar viktig forskning, så är det ju.
 
Jo... men just medicinen jag står på är ett ganska skrämmande exempel. Det togs inte fram för att användas med den indikationen, kom att användas ändå men bolaget ville inte att det skulle godkännas, eftersom att patentet var på gång att gå ut och istället tog man fram en snarlik variant till ett högre pris. 🤷‍♀️ Annars är jag med dig. Läkemedelsbolag finansierar viktig forskning, så är det ju.

Verkligen trist. Jag vet att min medicin inte heller togs fram för det jag får den mot men det visade sig att den funkade. Det är dock samma medicin, i FASS står doser uppradade för olika sjukdomar inkl min.
 
Verkligen trist. Jag vet att min medicin inte heller togs fram för det jag får den mot men det visade sig att den funkade. Det är dock samma medicin, i FASS står doser uppradade för olika sjukdomar inkl min.
Lägg till att använda läkemedelsföretag anmälde användandet för att de förlorade på det också, osv. Jag har aldrig haft anledning att titta närmare på något från läkemedelsindustrin innan, även om jag väl antagit att det kan se ut såhär. Och med det sagt så är jag naturligtvis för att läkemedel och vaccin ska tas fram noggrant och säkert, och det kostar pengar!
 
Jo... men just medicinen jag står på är ett ganska skrämmande exempel. Det togs inte fram för att användas med den indikationen, kom att användas ändå men bolaget ville inte att det skulle godkännas, eftersom att patentet var på gång att gå ut och istället tog man fram en snarlik variant till ett högre pris. 🤷‍♀️ Annars är jag med dig. Läkemedelsbolag finansierar viktig forskning, så är det ju.

Du har nog snurrat till det lite. Mabthera är inte billigare än det nya medicinen utan tvärtom.
 
Lägg till att använda läkemedelsföretag anmälde användandet för att de förlorade på det också, osv. Jag har aldrig haft anledning att titta närmare på något från läkemedelsindustrin innan, även om jag väl antagit att det kan se ut såhär. Och med det sagt så är jag naturligtvis för att läkemedel och vaccin ska tas fram noggrant och säkert, och det kostar pengar!

https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2016/11/11/darfor-nobbar-socialstyrelsen-mabthera/

Rekommenderar att du läser på lite ang härvan om just Mabthera.
 
Dom ger inte Ocrevus istället Mabthera utan ger annat preparat som är billigare än Mabthera.
Nu läste du nog inte vad jag skrev. Läkemedelsbolaget ville inte gå igenom procedurerna att godkänna Mabthera (rituximab) eftersom att patentet snart skulle gå ut (och nu har det gått ut - därför finns det billigare varianter) istället tog man fram en snarlik behandling som är godkänd för MS - Ocrevus. Lite OT, men så är det.
 
Nu läste du nog inte vad jag skrev. Läkemedelsbolaget ville inte gå igenom procedurerna att godkänna Mabthera (rituximab) eftersom att patentet snart skulle gå ut (och nu har det gått ut - därför finns det billigare varianter) istället tog man fram en snarlik behandling som är godkänd för MS - Ocrevus. Lite OT, men så är det.

Finns som jag skrev innan en hel härva ang Mabthera.
 

Liknande trådar

G
Ekonomi & Juridik Jag har blivit offer för ett försök till internetbedrägeri! Därför vill jag varna andra om detta och publicera mail som jag fått av...
Svar
7
· Visningar
3 460
Senast: terese
·
Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
1 885
Senast: fio
·
Avel Holsteiner-blod och hopphästavel generellt. Klipper in den här och länkar. Den är lång. “You can only sell one thing – the...
2
Svar
21
· Visningar
2 616
Senast: Mia_R
·
Dressyr Doctor Gerhard Von Schwarrazinhoffer No one had ever interviewed Gerhard Von Schwarrazinhoffer before. I thought it was...
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: Kung Bob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp