Crash course tygblöjor någon?

Ytterligare en tvättfråga: På mina pocketblöjor står det att de ska tvättas i 35 grader. Det känns inte helt fräscht faktiskt och jag har tvättat dem i 60 grader tillsammans med resten av blöjdelarna och tvättlapparna. Risken är väl att det lsiter för mycket på dem?

De icketäta blöjorna och ytterskalet ska jag sälja vidare, gillar dem inte så värst. De är helt i bomull så de blir jättetunga och klumpiga så fort att kissar lite och av skalet får han röda skavmärken i huden. Har nu fyra pocket och tre aio som jag använder, men det är ju alldeles för lite...
De skriver så för att slippa reklamationer OM det skulle bli något.
 
Nu när vår tjeja blivit lite större funkar gDiapers äntligen bra. Har gått upp till L och har två stycken, sen massor av inlägg förstås men det är samma som jag har till pocketblöjorna.
 
Jag har länge tänkt att ga över till tygblöjor men inte tagit tag i det men nu är det dags. Men jag blir förvirrad av alla olika typer. Jag (vi) vill ha det sa enkelt som möjligt. Dottern är 14 manader, väger straxt över 10 kg. Vad rekomnderar ni?
 
Jag har länge tänkt att ga över till tygblöjor men inte tagit tag i det men nu är det dags. Men jag blir förvirrad av alla olika typer. Jag (vi) vill ha det sa enkelt som möjligt. Dottern är 14 manader, väger straxt över 10 kg. Vad rekomnderar ni?
Jag gillar ju gDiapers som är Allt-i-två-blöjor. En ytterdel som är typ mjukt t-shirt tyg, sen en pouch som man knäpper fast och i det lägger man uppsugande material. Man behöver alltså bara tvätta det uppsugande inlägget. Jag har två bjöjor och 24 inlägg (fast de har jag även till pocketblöjorna, dubbelanvändning) och det räcker gott och väl.
 
Jag har länge tänkt att ga över till tygblöjor men inte tagit tag i det men nu är det dags. Men jag blir förvirrad av alla olika typer. Jag (vi) vill ha det sa enkelt som möjligt. Dottern är 14 manader, väger straxt över 10 kg. Vad rekomnderar ni?

Pocket och/eller all-in-two skulle jag säga. :)
 
Här kommer en dum fråga :angel:

Men hur undviker ni lukt från de använda blöjorna? Vår tvättmaskin och -korg står i det enda badrummet vi har, så vi är ju där rätt ofta. Det går med andra ord inte att gömma undan i någon form av tvättstuga-i-källare-variant här...
 
Här kommer en dum fråga :angel:

Men hur undviker ni lukt från de använda blöjorna? Vår tvättmaskin och -korg står i det enda badrummet vi har, så vi är ju där rätt ofta. Det går med andra ord inte att gömma undan i någon form av tvättstuga-i-källare-variant här...
Bara amningsbajs än så länge, det luktar faktiskt inte när jag lägger dom i en tunn tvättpåse av nåt syntet-tyg. Det finns PUL-påsar (samma material som blöjorna) att köpa också :-).
 
Här kommer en dum fråga :angel:

Men hur undviker ni lukt från de använda blöjorna? Vår tvättmaskin och -korg står i det enda badrummet vi har, så vi är ju där rätt ofta. Det går med andra ord inte att gömma undan i någon form av tvättstuga-i-källare-variant här...
Har en stor papperskorg med lock från IKEA, luktar bara precis när man tar ut blöjorna. Bäst är det med öppen hink då luktar det faktiskt minst. Dock har vi ju inga bajsblöjor.
 
Om man använder pocket - behövs bara inläggen tvättas varje byte då - eller slänger man hela blöjan i tvätten?
*funderar på hur många man behöver beställa*
 
Om man använder pocket - behövs bara inläggen tvättas varje byte då - eller slänger man hela blöjan i tvätten?
*funderar på hur många man behöver beställa*

Jag använder inte tygblöja på heltid, men har 6 pocketblöjor och 18 inlägg (bambu). Och jag lägger inte inläggen i fickan, utan rakt i blöjan = blöjorna tvättas väldigt sällan. Inlägg kan du nog inte få för många av, jag använder dem ofta - bland annat som "underlägg" när vi masserar eller om han är naken någon annanstans :)
 
Om man använder pocket - behövs bara inläggen tvättas varje byte då - eller slänger man hela blöjan i tvätten?
*funderar på hur många man behöver beställa*
Pocket hela men är det krisigt så torkar fleecen fort så den går att återanvända.
 
Och viktigaste frågan då - vilka inlägg?
Helt i microfiber?
Med bambu?
Hur många lager?
De man köper på ebay - är de bra eller bör man satsa på lite mer kända märken vad det gäller inläggen?
 
Och viktigaste frågan då - vilka inlägg?
Helt i microfiber?
Med bambu?
Hur många lager?
De man köper på ebay - är de bra eller bör man satsa på lite mer kända märken vad det gäller inläggen?
Jag gillar bambu, suger mycket men torkar lite sakta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp