Crash course tygblöjor någon?

Hörrni, för att fortsätta Crash coursen så står det på alla tygblöjor jag sett att de ska tvättas med Zeolitfritt tvättmedel, vad är detta?
Vad ska jag kika efter i innehållsförteckningen för att veta att jag får zeolitfritt tvättmedel?
 
Hörrni, för att fortsätta Crash coursen så står det på alla tygblöjor jag sett att de ska tvättas med Zeolitfritt tvättmedel, vad är detta?
Vad ska jag kika efter i innehållsförteckningen för att veta att jag får zeolitfritt tvättmedel?

Jag vet inte vad det är, men köp Grumme så slipper du det ;)
 
Jag vet inte vad det är, men köp Grumme så slipper du det ;)
Ok hur vet jag det? ;)
Alltså inte för att jag inte litar på dig ...

Det är faktiskt Grumme jag har hemma för tillfället men det var bara den parfymerade som fanns på min affär så den vill jag inte heller använda (jag vill faktiskt egentligen inte använda den på mina egna underkläder ...)
 
Bara att googla!

sök på Grumme zeoliter :)
Jag har gjort det, skulle bara gärna ha en innehållsförteckning och mer info, ja sån är jag ;)

Grumme verkar ju inte innehålla fosfater heller, med egen brunn vill jag absolut inte ha fosfater i tvättmedlet heller och det verkar vara fosfater som zeoliter normalt sett ersätter. Men det är bara pulvret som det står inte innehåller zeoliter eller fosfater? Jag använder normalt sett flytande medel men jag är villig att ändra mig!
 
Oh, @Blueberry du kanske skulle vara villig att fota innehållsförteckningen på ditt tvättmedel och lägga in en bild här? :D
Så kan jag roa mig resten av kvällen med att googla innehållet i din innehållsförteckning och jämföra med de tvättmedelsförpackningar som står här hemma ...
 
Ja, det kan jag göra - ska bara natta ongen först. Har bara pulver dock... Orkar nog inte lägga upp bild här, men om du har instagram kan jag skicka till dig där?

@Retro
 
Hörrni, för att fortsätta Crash coursen så står det på alla tygblöjor jag sett att de ska tvättas med Zeolitfritt tvättmedel, vad är detta?
Vad ska jag kika efter i innehållsförteckningen för att veta att jag får zeolitfritt tvättmedel?

Jag köper ocean från granngården. Det är zeolitfritt.
 
Och nu värsta rookie-frågan: stryker ni vikblöjorna? Jag är världens strykfanatiker, men det känns lite övermäktigt (har lyckats förmå mig att sluta stryka tvättlappar sedan vi skaffade torktumlare).
 
Ytterligare en tvättfråga: På mina pocketblöjor står det att de ska tvättas i 35 grader. Det känns inte helt fräscht faktiskt och jag har tvättat dem i 60 grader tillsammans med resten av blöjdelarna och tvättlapparna. Risken är väl att det lsiter för mycket på dem?

De icketäta blöjorna och ytterskalet ska jag sälja vidare, gillar dem inte så värst. De är helt i bomull så de blir jättetunga och klumpiga så fort att kissar lite och av skalet får han röda skavmärken i huden. Har nu fyra pocket och tre aio som jag använder, men det är ju alldeles för lite...
 
Ytterligare en tvättfråga: På mina pocketblöjor står det att de ska tvättas i 35 grader. Det känns inte helt fräscht faktiskt och jag har tvättat dem i 60 grader tillsammans med resten av blöjdelarna och tvättlapparna. Risken är väl att det lsiter för mycket på dem?

De icketäta blöjorna och ytterskalet ska jag sälja vidare, gillar dem inte så värst. De är helt i bomull så de blir jättetunga och klumpiga så fort att kissar lite och av skalet får han röda skavmärken i huden. Har nu fyra pocket och tre aio som jag använder, men det är ju alldeles för lite...

Jag tvättar både blöja och inlägg i 60 grader. Inga konstigheter hittills :)
 
Jag tycker pocket är bättre pga tvätt och torkning. Känns lite smidigare också (jag fyller dem med vikblöjor).

Jag har sådana pockets som du länkade till. De är bra, men när jag köper fler ska jag testa en variant med fler knappar, för jag tycker restflärpen blir för lös när det det bara är en rad med knappar.

De här ska jag nog beställa nästa gång: http://www.ebay.de/itm/161723093838?_trksid=p2055119.m1438.l2648&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
 
Har du en länk? När jag söker på (internationella) ebay får jag inga träffar på "little bloom cloth diaper"...

Tillägg: nu hittade jag shoppen...
 
Har du en länk? När jag söker på (internationella) ebay får jag inga träffar på "little bloom cloth diaper"...

Tillägg: nu hittade jag shoppen...

De ser ju ut ungefär som de som jag funderar på. Bra pris också. Hur snabbt levererar de?
 
Jag har ett gäng Shine Baby, fina och prisvärda. Men det är ändå stor skillnad i känslan mot känslan i "finpocketd" som Bumgenius.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp