Crown/Ideal sadlar

Sv: Crown/Ideal sadlar

Ja, det är det. Det heter Ideal i England och Crown här. Fråga mig inte varför.:crazy: Jag tror att man kan/kunde få mocka på sadeln om man vill, men jag vet inte vilka modeller det gäller.

Har sett en Jessica på annons, med mocka i sitsen. Dock saknar den texten "Jessica" på kåpan, vilket jag har på min Crown Jessica.

Wide Fitting Jessica... huuu undrars om den är ännu bredare att sitta i? Frågan är ju om inte de vanliga storlekarna räcker till min pålle... Tror nästan det. Har haft en vanlig wide (32) på honom, 33 borde väl finnas?

*KL & OT*

Varför tas länkar till t ex tillverkaren bort? Är det mer reklam om man länkar till tillverkaren, än att man bara nämner tillverkaren vid namn? *förvirrad*

Finns en affär i centrala sthlm som säljer Crown. De borde ha om inte, så tar de iaf hem. Minns inte exakt vad den hette nu bara för det :crazy:

Hittade den nu och de verkar inte ha Crown längre.. typiskt.. men denna sadel säljs ofta på annonser, så man får söka lite bara..

Jag fick inte nämna vilka, men om man PM:ar mig så kan man få tips på affär i Stockholmsregionen som har Crownsortimentet.

Om man tittar i regelboken är rena länksvar inte tillåtna. Länk som fördjupning i ett svar kan vara OK, förutsatt att länken i sig inte strider mot reglerna.

Det kan vara vits att titta i den nålade tråden högst upp här på Utrustning om man känner att man saknar en tråd eller ett inlägg...

Jo jag ante att det var så, men det har aldrig varit 'något problem' förr. Så kanske en åtstramning av reglerna? Jag blev bara förvånad att det började tillämpas 'så hårt' nu liksom.

Det har varit ett lika stort problem hela tiden, det handlar nog främst om att moderatorerna nu får fler tips från användarena och har lättare att hitta inlägg som bryter mot reglerna. Att surfa igenom alla inlägg två-tre gånger om dagen låter sig inte göras om man vill få något annat gjort.

Det är ju inte mer tillåtet bara för att det inte blir åtgärdat.

Nej, regler är ju regler, även om de inte åtföljs. Jag undrade som sagt mest om det var någon speciell anledning att det tog tags i det nu. Men det svarade du ju på. Tackar! =)

Jo, standardbomvidderna borde räcka till din häst, men nu vet du iaf att det FINNS riktigt breda bommar för ifall din häst biffar till sig så mycket ;)

Joo det kan ju vara bra att veta, men jag hoppas att han inte har tänkt bli kraftigare än vad han är ;)

KL

Jag tror sadelmakare är omskolade häshandlare - för snårigare bransch...

Man kan lusläsa idelas hemsida och inte fatta ngt för det.

det är inte bara huvudmärket som byter namn när det hamna ri norden - utan även modellen :devil:

Apex tex - heter ambassedeur här

Regal ä ran gammal modell med rakare bom än Jessica

Arwen har jag ingen kläm på. Jag tror både den och Warmblood är framtagna speciellt för Mustang

jag tror att nyare jessicor görs i mocka, min var i läder....

ideal är ett jättestort märrke i England och de gör kvalitetsadlar. Tyvärr behandlar de sina svenska kunder nonchigt

Jag väntade nästan 4 månader på min

Tidigare fanns agenturen i danmark

ps bomvidder kan inte jämföras mellan märken

det beror hell på längden på ortspetsarna vilka siffror som kommer upp.
En crown 32 är viiiid, medan en stübben 32 inte är vid. och inte heller en presige (appaloosa)

Hästhandlare var det ja :(

Senast ändrad av en moderator:

Arwen har jag ingen kläm på. Jag tror både den och Warmblood är framtagna speciellt för Mustang

Arwen vet jag inte, men jag fattade det som att Warmblooden görs för Mustang/svenska marknaden, och vet att det finns nån/några modeller till, där det helt enkelt visat sig finnas en efterfrågan men ingen färdig produkt.

Jag tackar ju för det, jag är ju käääääär i min Warmblood (hoppas, hoppas den kan passa en ny häst). Dock så innebär det ju att det är hart när omöjligt hitta en begagnad (= billigare), och andrahandsvärdet är ju ganska beroende på var i landet man bor skulle jag tro. En Jessica är ju betydligt mer välkänd modell, och antagligen betydligt lättare att sälja än en WB, även om de är otroligt lika i modellen.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 555
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
943
Senast: MissFideli
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
616
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka