Crown sadlar

Skruttan

Trådstartare
Skulle vilja veta lite mer om Crown sadlarna, har letat på nätet efter både tillverkare och återförsäljaren men kan inte hitta nånting....

Nån som vet?

Är spekulant på en beg Crown Jessica och skulle vilja veta vad de kan ligger på i nypris?

Har även läst att nånstans att den ska vara stoppad med luftkuddar, stämmer det? Har sett en bild på en annan Crown Jessica och på den satt ena sadelgjordstroppen fast i ett "V" så den var rörligt (vet ej hur jag ska förklara :crazy: )...men så är det ej på den jag är spekulant på. Nån som vet hur länge det har funnits på dessa sadlar...

Sv: Crown sadlar

Hej, har en Crown Patriot som jag gillar. När jag köpte den fick jag veta att i andra länder heter märket Ideal (tror det var så) så om man vill söka på nätet är det Ideal man ska söka efter.

Då ska jag prova att söka efter Ideal. Har förstått att sadlar kan heta olika beroende på vilket land den säljs i...

Jag har en Crown Regal dressyrsadel som är ullstoppad. Jag älskar den sadeln och den har legat lika bra på halvblod, fullblod som ponnyer som jag provat den på. En sadel värd sin vikt i guld. :love:

Jag har en Crown Jessica och den är helt underbar. Passar en häst med bred platt rygg och inte så markerad manke.

Jag vet att Sandris saluför denna sadel. Gå in på www.sandris.? och kolla. Kanske de har något tips om var du kan hitta mer info.

Mvh//LG

En sån har jag också.. helt underbar :love: Kommer inte att sälja den i första taget..:) Inte nog med att den är kanon på hästen så fick jag den till fyndpris.. :D Använd ca ½ år total, dock hängt i skåp ett tag.. Men jag fick den komplett för 5000:- så jag är mer än nöjd!!

Ja, jag hade rent flyt med den sadeln.. :) Det är ju inte Crown Jessica, utan Crown Regal, men nypriset på dem ligger runt 11.000:- fick jag veta av en sadelmakare när jag var in å frågade om det kunde vara värt att prova den på min häst.. :)

Ja, den verkar vara väldigt skön. Låg faktiskt bra på min häst som har manke och ganska rak rygg (provad av sadelutprovare, men hon visste inte så mkt om det märket)... Ska kolla på Sandris.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 004
Senast: Barrel
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 228
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
911
Senast: cassiopeja
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 315
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka