CRW regnrock

Cilva

Trådstartare
Någon som har den? Jag har provat den i butik men är fundersam över kvaliteten. Håller den vad den lovar?

Är det någon som har ridit med den, blir den klumpig i sadeln? Jag är extra tacksam över om någon som rider i westernsadel har erfarenheter att dela med sig av.

Sv: CRW regnrock

Har den och den är gudabra!
Man håller sig snustorr, likaså sadeln.

Har ingen erfarenhet av hur den är att använda i westernsadel. Du kanske kan provsitta med den i butiken?:p

Men den fungerar bra att sitta med i en engelsk sadel? Täcker den något av hästen?

Jag har den och jag tycker att den fungerar jättebra! Har änvänt den med dressyrsadel och den täcker benen, sadeln och en liten del av hästens rygg.

Ja det tycker jag du ska göra :) Nu hade väl du redan provat den men annars kan det vara värt att nämna att jag upplever dem som väldigt stora i storlekarna.

*kl*

Är också nyfiken på denna. Undrar hur den är att gå med o dyl? Blir det klumpigt eller man kan ha den när man går och hämtar hästen i hagen eller promenerar omkring på tävlingsplatser t ex? Hur är de i storlekarna? Får man plats med en tjock tröja under utan att det blir klumpigt och orörligt?

Sambon och jag köpte varsin inför förra årets ridsemester i Spanien/Katalonien.
De är stora i storlekarna; jag valde en storlek mindre än jag normalt har, medan sambon valde sin normala storlek för att kunna få in lite varmare kläder under.

Maj månad i norra Spanien är inte direkt solsäkert, så vi fick användning av rockarna på en av de långa ritterna. 4-5 timmar i mer eller mindre ösregn var dock mer än tyget klarade av, och sambon blev ganska rejält blöt och kall mot slutet. Jag som inte är så frusen brydde mig mindre, men torr var jag inte.

För kortare ridturer kan de säkert fungera bra, och de täcker både ben och sadel utan problem. Visst är de lite klumpiga att gå omkring med, men det beror på att man inte är van att ha något som sitter omkring benen. Man tänker inte på det efter ett tag.

Vi funderade på reklamation, men det är alltid en tolkningsfråga vad "vattentät" innebär, så vi konstaterade bara att på hemmaplan blir det sällan så många timmar i regnet.

Min har inte läckt in någonting, men ska man ge sig ut i ösregn i timmar kan det vara bra att impregnera den en extra gång innan. Brukar alltid impregnera innan jag använder de grejer som sägs vara vattentätt. (täcken, jackor, skor etc)

Till alla.

Även jag tycker nog att de är stora i storlekarna men av ett rätt smidigt material. Jag tror inte att man upplever dem som klumpiga att ha på sig avsuttet så att säga. Lutar nog åt att jag köper en och en sprayburk med impregnering samtidigt :)

Jag har en och jag tycker den definitivt är värd pengarna. Den har hållit mig torr och varm på många ridturer och även under många timmar som publik på träningar utomhus. Tycker den täcker sadeln väldigt bra, skönt att slippa en blöt sadel, och har inte alls upplevt den som klumpig att rida i, värre när man går i så fall eftersom det är mycket tyg som flaxar runt benen. Stor i storleken definitivt, har small på min och jag ligger normalt mellan medium och large i kläder.

Jag har en och jag tycker den definitivt är värd pengarna. Den har hållit mig torr och varm på många ridturer och även under många timmar som publik på träningar utomhus. Tycker den täcker sadeln väldigt bra, skönt att slippa en blöt sadel, och har inte alls upplevt den som klumpig att rida i, värre när man går i så fall eftersom det är mycket tyg som flaxar runt benen. Stor i storleken definitivt, har small på min och jag ligger normalt mellan medium och large i kläder.

Instämmer i allt utom att jag faktiskt inte tycker att den är så klumpig att använda avsuttet. Den är dessutom toppen när man cyklar.

*kl*

En annan nyfiken fråga, hur pass klumpig är den när man sitter upp, är det så att hästen reagerar för att man kommer med ett tält? Dvs hur miljötränad måste hästen vara? ;)

Anledningen till att jackan läckte igenom är att den "bara" har 5000 mm i vattenpelare. För att ett plagg ska kallas vattentätt måste det ha en vattenpelare på minst 2000 mm, men om man jämför med tex Gore Tex som har en vattenpelare på minst 28.000 mm är 5000 mm väldigt lite. Så du ska nog vara mer än nöjd att jackan höll torrt så länge som den gjorde ;)

*kl*

En annan nyfiken fråga, hur pass klumpig är den när man sitter upp, är det så att hästen reagerar för att man kommer med ett tält? Dvs hur miljötränad måste hästen vara? ;)

Mina hästar är rätt coola för det mesta så jag har inte funderat så mycket över det. Men om man själv är lite smidig så borde det inte vara några problem, det är ju ändå inte mer än en lång rock :D Fladdrar inte iom att man fäster den runt benen.

Till alla

Nu har jag köpt en och impregnerat den :) Nästan så att jag hoppas att det börjar regna så att jag får prova den.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
879
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
575
Senast: Ramona
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka