CRW Ridbyxa

Safira

Trådstartare
Fick precis hem h**ks reablad och nu så undrar jag om CRW Ridbyxorna på förstasidan är något att ha?
Är dom höga eller låga i midjan? Hyfsad kvalitet? Små/stora i storleken?

Behöver nämligen ett par nya ridbyxor som inte är superhöga i midjan, såna har jag redan och det är inte bekvämt :(

Sv: CRW Ridbyxa

*Puttar litegrann* Vill också veta då jag tycker att de är snygga och till ett mycket bra pris:d

Har en kompis som har dom, tycker de är okej. Skulle best de oskodda, men de var slut:cry:

Har precis köpt ett par oskodda och ett par helskodda efter att tidigare ha köpt ett par helskodda som jag trivs med. Har inte sett bladet, men de jag köpte var på 50% rea. De är ganska höga i midjan och något smala i vaden i mitt tycke, men helt ok. Tycker det är skönt med "gubbvecken" eftersom de ger en något ledigare känsla. Helt ok längd i benen var det också (förr fick jag ofta köpta största storleken för att de skulel vara långa nog, nu duger min normala storlek bra, trots mina 176 cm)

Bah, var och provade dem i går, och jag tyckte dom satt ruskigt fult! Jag fick iaf en "påse" där fram, och när jag hukade mig som att jag satt i en sadel, skulle jag fått plats med sju kilo morötter i den påsen!!! :o :D

Jag köper bara en sorts ridbyxor därifrån och det är dem för 329 kr, i bomull. De är supersköna och hyffsat låga i midjan, när de är börjar bli fula så slänger jag dem.

Helskodda därifrån skulle jag inte gett mig på då deras skoning brukar vara hård och de jag har haft som varit skodda har spruckit...

Antar att det är därför som jag tycker dom är lååånga...men det brukar egentligen alla ridbyxor vara till mig.
Viker numer alla ridbyxor, vare sig de passar eller är för långa:smirk:
Gillade modellen i övrigt, köpte två par ett par oskodda och ett par helskodda. Har och har haft massor av skodda ridbyxor från h**ks och har aldrig varit med om att de sprukit.

skoningen är skit bli nopprig o ful direkt, skulle inte betala ett öre för deras byxor. Lägger heller på några hundra o köper ett par byxor som håller längre o har perfekt passform.

Jag har i o f s ett par byxor i 1500-krsklassen som faktiskt fick noppig skoning rätt omgående efter inköp. Så det behöver ju inte automatiskt vara så att skoningen håller sig snyggare för att man lägger på pengar, även om jag tycker chansen ökar.

Har själv beställt hem de nougatfärgade för att kolla, de bruna var slut redan igår morse...

Hur är storleken annars? Skulle ha behövt strl 40,men dom var slut,beställde strl 42 istället,tror du att dom kommer att bli gigantiska i lår/midja?

det tror jag, jag hade en storlek mindre i dem än vad jag har i ina pikeur o ändå töjde de sig massor, hängde i rumpan osv.

Jag har ett par pikeur som blivit noppriga. Tror att det är det sätt som konstskinnet åldras på. Sen kan det ju säkert skilja i vad det är för konstmaterial som de blivit skodda med.
Tradigt med byxor som töjer sig mkt., det gillar jag inte ffa. inte om de tappar formen samtidigt.

fast mina crw byxor blev noppriga efter bara ett par användningar, mina äldsta pikeur är två år o tvättade massa gånger o har inte en noppra.

Vill inte ha byxor som är höga i midajan så då går det ju inte. Synd för priset passade min plånbok ju. Har inte råd att lägga ner massor av pengar på ett par ridbyxor just nu.

Har en hel del gamla ridbyxor från h**ks och inga har spruckit i skoningen utan jag har alltid varit nöjd.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 401
Senast: Silje
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: WildWilma
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 615
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 196
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka