CRW:s Exclusive hjälmar!

dotzie

Trådstartare
Jag har bestämt mig för att köpa ny hjälm, och funderar lite på CRW:s exlusive-hjälmar, HI-LITE PRO (599kr) och HI-LITE PLUS (679kr).

Tyvärr lyckades jag inte lägga in bild, men jag antar att de flesta har sett hjälmarna från H**KS? ;)

Jättemånga har ju dessa hjälmar så jag antar att det finns en del åsikter?
-Vilken tycker ni är snyggast?
-Är det någon större skillnad på dessa två förutom "ventilen" där fram?
-Får man lov att tävla dressyr med HI-LITE PLUS?

Jag har ju tyvärr inte så mycket pengar, så det får liksom bli ngt i denna prisklassen.
 
Sv: CRW:s Exclusive hjälmar!

har haft den med ventil fram i snart fyra år och den är skitbra! väger inget och är snygg... har tävlat dressyr med den så de får man... men nu vill jag ha en victor hugo eller gpa-hjälm;)

tycker de är skitbra hjälmar, tycker du ska köpa en:banana:
 
Sv: CRW:s Exclusive hjälmar!

Jag har den med ventilation där fram, inget fel på den. Bekväm är den och jag tycker inte att man känner sig varm i den :D. Ganska så snygg är den också.
 
Sv: CRW:s Exclusive hjälmar!

sålänge du rider med en godkänd ridhjälm så får du tävla, även dressyr. Men det är klart, klättrar du i klasserna kommer du nog få en del elaka blickar från nån dressyrtant här o var.
Jag har en Hi-Lite jag med, har haft i lite drygt ett halvår tror jag. Köpte den för att det var den enda hjälmen som inte kostade över 1500 som passade mitt huvud typ, och eftersom jag ska lägga av med ridnignen kändes det lite overkill. :p
Är nöjd med min hjälm, det är väl ingen superventilation, man blir varm o svettig om skallen ändå, men iövrigt så trivs jag bra med den. Hjälmpåsen (fast det får man väl med alla hjälmar nuförtiden iofs..) är kanon dessutom!
 
Sv: CRW:s Exclusive hjälmar!

tänkte det ifall det finns något krav på hur hjälmarna ska se ut enligt TR, men det kanske det inte gör? Men tycker ni då jag ska välja en MED ventil eller utan? ;)
 
Sv: CRW:s Exclusive hjälmar!

Jag funderar på att om jag köper en med ventil, att lacka ventilen blänkande svart (eftersom jag tycker att det silvriga inte är så supersnyggt, men ändå snyggt på nåt vis) och kanske bling-blinga den lite.... E de en bra idé? xD
 
Sv: CRW:s Exclusive hjälmar!

Jag har den utan ventil fram. Älskar den inte men den är helt ok. Tycker den med ventil är grotesk, det bara skriker billig kopia om den även om ventilationen är där av en anledning. Min syster har en sån med ventil (Euro-Lite tror jag den heter, ser typ likadan ut) och jag känner absolut ingen skillnad på dem. Min är relativt varm men betydligt bättre än en utan ventilation.
 
Sv: CRW:s Exclusive hjälmar!

Jag har en grå med ventilation fram. Kan säga som så att jag blir dyngsvettig i pannan av den. Vet inte vad detta beror på, blir inte alls lika svettiga i min källqvisthjälm (utan ventilation). Nästa gång jag köper hjälm kommer jag nog lägga till en del pengar och få en "riktig" ventilationshjälm.

Men flera andra verkar ju nöjda med den, så jag kan inte förstå varför jag har detta problem.
 
Sv: CRW:s Exclusive hjälmar!

Jag har inte en så stor tendens att svettas, även om jag jobbar häcken av mig, så det ska nog inte vara några problem. ;)
Hur skyddar dom då? Jag vill ju gärna inte köpa en hjälm som går av på mitten om jag rammlar på huvvet....:p
 
Sv: CRW:s Exclusive hjälmar!

*kl*
Jag har inte CRWn utan Euroliten som är snarlik och den är jag supernöjd med!
 
Sv: CRW:s Exclusive hjälmar!

Allra helst skulle jag ju vilja köpa MIPS-hjälmen, men det sklulle ta evigheter att spara....xD
 
Sv: CRW:s Exclusive hjälmar!

Jag ahde en sån tur att jag köpte en likadan som på hööks fast i en loka ridsport affär ... den hade redan svart palst.. nej det silvriga är itne så snyggt.. köp inte den utan.. den är jätte varm
 
Sv: CRW:s Exclusive hjälmar!

Vad var det för nån hjälm då? Tycker det är snyggt med ventil sålänge det ser neutralt ut och det gör det inte med svart hjälm och silvrig ventil...xD Bild eller hemsida tack. :)
 
Sv: CRW:s Exclusive hjälmar!

Det är ventilation i bägge! Dottern har den med silverranden och jag den utan. Inuti är de exakt likadana! Visserligen inget hål genom "tyget" men tror nog värmen kan ta sig ut ändå! Tycker den är skön och ja- rider man en varm dag så klart man blir varm ändå.
 

Liknande trådar

Utrustning Förut när jag ägde häst var sadel och bett det värsta jag visste att köpa. Nu har jag ett hästlöst problem. vad fasiken ska jag ha för...
Svar
8
· Visningar
2 290
Senast: Drago
·
Utrustning Då var det dags för en ny hjälm då den gamla överskridit sitt "bäst före-datum" på tok för mycket. Nu velar jag mellan de olika...
Svar
18
· Visningar
3 736
Senast: Nomina
·
Utrustning Har nyligen köpt ny häst och tusentals saker till honom, och nu känner jag att det är dags att uppdatera även min egen utrustning. Men...
2
Svar
23
· Visningar
2 725
Senast: Melina
·
Hästmänniskan Ligger här i sängen och har varit extremt influensasjuk. Nu börjar jag må ngt bättre men inte tillräckligt för att jobba, så då...
2
Svar
36
· Visningar
3 840
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp