CSN lån - utbruten från Min ekonomi

Jag gick in och kollade på alla mina årsbesked och återbetalningsbeloppet är typ samma alla år. Små skillnader bara. Det faktiska månadsbeloppet inkl ränta har generellt blivit mindre och mindre genom åren för min del.

Jag kan se inbetalningar tillbaka till 2018, då betalde jag 1744 per kvartal. Sen dess har det stadigt ökat och nu betalar jag 2187 per kvartal.
 
Hade ca 900' plus 50' privatlån för 6 års studier i utlandet. Har betalat av ca 330' på 7 år, det märks ju såklart bland utgiftsposterna. Speciellt nu som föräldraledig.

Men ändå värt det pga tycker om mitt jobb och yrke. Ekonomiskt hade det troligen varit vettigare att försöka arbeta sig uppåt på ica.
 
Hade ca 900' plus 50' privatlån för 6 års studier i utlandet. Har betalat av ca 330' på 7 år, det märks ju såklart bland utgiftsposterna. Speciellt nu som föräldraledig.

Men ändå värt det pga tycker om mitt jobb och yrke. Ekonomiskt hade det troligen varit vettigare att försöka arbeta sig uppåt på ica.
Nej, att jobba med något man inte trivs med är sällan särskilt ekonomiskt vettigt eller hälsosamt. Om det nu inte är så att arbeta på ICA är något du skulle trivas med, för det är på många sätt säkert ett bra yrkesliv för en del med rätt förutsättningar och passioner.

Och en hyfsad andel av personalen på ICA är högskoleutbildade så exemplet kanske inte riktigt funkar så bra.
 
Nej, att jobba med något man inte trivs med är sällan särskilt ekonomiskt vettigt eller hälsosamt. Om det nu inte är så att arbeta på ICA är något du skulle trivas med, för det är på många sätt säkert ett bra yrkesliv för en del med rätt förutsättningar och passioner.

Och en hyfsad andel av personalen på ICA är högskoleutbildade så exemplet kanske inte riktigt funkar så bra.
Jag har jobbat på Ica (sommarjobb) trivdes absolut bra, hade troligen trivts ypperligt på fruktavdelningen, men inte så bra som nu.

Såklart många är utbildade, men det är inget absolut krav för kassapersonal iaf, och inte för plock vad jag vet och Ica betalar rätt chyssta löner.
En mille i studielån och 6 år utanför arbetsmarknaden tar tid att ta igen, eller snarare troligen aldrig jämför med tex 2-3årig ky utbildning inom lämpligt område :)
 
Jag har fått att jag kan välja att slå ihop två lån, ett är från 2022 på 60k och ett är från tidigare på 90k.
Jag försöker hitta på på csn vilket lån som är mest fördel aktivt, eftersom det äldsta har störst skuld.
Någon som har bättre koll?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp