Bukefalos 28 år!

Cykelhjälmstips och råd?

MM

Trådstartare
För jag har köpt en cykel :love: :love:
Och behöver lite tips på cykelhjälm. Provade en i butiken idag under provcyklingen som var skön men glömde bort vad den hette..Får kolla imorgon igen för då ska jag hämta hem pärlan.
Vad har ni för någon, är du nöjd? Något du tycker jag borde tänka speciellt på när jag ska köpa?
Och givetvis det viktigaste av allt (sagt med en hel del ironi ;) ), vilken färg på hjälmen kommer passa bäst till min roooosa cykel? :love:

Crescent-Maria-2017-Damcykel.jpg
 
För jag har köpt en cykel :love: :love:
Och behöver lite tips på cykelhjälm. Provade en i butiken idag under provcyklingen som var skön men glömde bort vad den hette..Får kolla imorgon igen för då ska jag hämta hem pärlan.
Vad har ni för någon, är du nöjd? Något du tycker jag borde tänka speciellt på när jag ska köpa?
Och givetvis det viktigaste av allt (sagt med en hel del ironi ;) ), vilken färg på hjälmen kommer passa bäst till min roooosa cykel? :love:

Crescent-Maria-2017-Damcykel.jpg

Vit hjälm! :up:
Och hjälmar är lite svårt att tipsa om, de måste liksom provas :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Grattis till ny cykel! Kul:D Jag har köpt en Abus med Mips-funktion. Kostade typ 7-800 så dyr för att vara cykelhjälm, men jämfört med en ridhjälm är det ju ingenting.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jo, klart det måste provas :p

Men jag tänkte om man ska hålla sig borta från tex Biltemas hjälmar, å som @Balahé nämner något om en Mips-funktion, om det är att föredra att ha? :)
Å om det är något mer som är bra att tänka på vid köpet?
 
Jo, klart det måste provas :p

Men jag tänkte om man ska hålla sig borta från tex Biltemas hjälmar, å som @Balahé nämner något om en Mips-funktion, om det är att föredra att ha? :)
Å om det är något mer som är bra att tänka på vid köpet?
Jag läste lite tester innan jag köpte min stadscykelhjälm och kom fram till att jag ville ha en med Mips. Sedan knatade jag in på Stadium och köpte den som passade bäst, eftersom det känns rimligt att en hjälm som sitter bra skyddar bättre än en som halkar snett och inte passar min huvudform. Jag hittade en som gick att justera(toppen eftersom jag vill kunna ha mössa under på vintern) och som hade Mips och är mycket nöjd, eftersom den dessutom var ganska billig.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 262
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 350
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Jag ska omplacera en vuxen hund, vill lämna hunden på prov först och imorgon kommer en potentiell köpare för att hämta hunden. Det är en...
Svar
3
· Visningar
2 457
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hästmänniskan Hej! På lördag så flyttar två hästar hem till oss, den ena har jag köpt och den andra är på prov i tre månader. Den jag har köpt är en...
Svar
10
· Visningar
1 575
Senast: Docca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp