feliciaalmqvist

Trådstartare
Hej! Jag ska göra D9 provet snart, förut kallat C15 tror jag?
Vad ska man fokusera mest på att plugga på? Vad kommer på provet, vad måste man verkligen kunna? Var det lätt eller svårt, ni som har gjort det? Berätta!

Gjorde C15 för en herrans massa år sedan. Var inga större konstigheter.
Har du inte gått någon kurs inför D9 och fått papper att träna på?

Jag gjorde C15 någon gång i början av 2005 (tror jag att det var). Kommer bara ihåg att jag typ kände mig sur/besviken/lurad när provet var ett skämt (som jag tyckte där och då), jämfört med allt man egentligen skulle kunna enligt planen. Tyckte nog inte att jag fick visa vad jag kunde riktigt, när frågorna var så himla övertydligt lätta (den gången).

Har ett svagt minne av att jag skrev en lång utvärdering av kurs vs. prov iaf :D.

Till gengäld så hade jag ju pluggat teori och praktiserat så hjärnan blödde och det har man ju alltid nytta av :). Bara svårt att känna så som uppenbart överambitiös 20-åring som satsar på att bli veterinär och vill visa framfötterna, hehe. Men vad fasen, jag blev ju veterinär till sist ändå :D.

Jag gjorde provet för drygt ett år sedan (tror jag, på gymnasiet iaf :angel:) och jag kommer bara ihåg att det var väldigt lätt. Vi fick ett tjockt häfte med allt vi skulle kunna + instuderingsfrågor men provet bestod av typ 30 frågor eller nåt och jag vill minnas att det var några svarsalternativ per fråga. Det som var svårast var beräkningsdelen men den gjorde vi vid ett annat tillfälle :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 222
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 467
Senast: Badger
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
948
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Köpa husvagn
  • Tips för att få bort röklukt
  • Vab eller inte

Hund, Katt, Andra Djur