Bukefalos 28 år!

Då Elise kom till världen

Pinkilly

Trådstartare
Fredag den 9:e oktober satt jag och sambon och tittade på idol och hade precis ätit mat. Jag reser mig upp ur soffan och det säger swofff :eek: hela jag dyngsur, det var som att öppna en dammlucka! Shit, shit, shit, tänkte jag och sprang iväg till toaletten och sa (skrek) till sambon, -mitt vatten har gått!! Detta gjorde ju oss aningens stressad då det var nästan 6 veckor för tidigt så vi var inte direkt beredd!

Ringde förlossningen och de ville att vi skulle komma in på en gång. Åkte in och de konstaterade vattenavgång och vi blev inskrivna. 21.15 kom vi in, de kollade lite ctg-kurvor osv och ville sen att vi skulle sova för att de ville inte undersöka mig pga infektionsrisken. Mina värkar satte igång vid 23 tiden och jag sov inte en blund under natten. Värkarna kom med ca fem minuters mellanrun hela natten och jag låg och hade ont och funderade på hur ont man skulle ha innan man hade jätteont.

Vid sju på morgonen ville de att vi skulle gå ut och äta frukost och jag tog mig ut men sen tog det bara nån minut innan jag sa till maken att hämta nån för att jag inte orkade mera. Han gick iväg och hittade någon och sa "hon vill att nån ska komma för hon har väldigt ont nu" då svarar den fyndiga personen " det är inget farligt, gå tillbaka till rummet ni oxå ringer ni på klockan" tack för det liksom... Vi masade oss tillbaka till rummet, jag hängandes på maken.

Ringer på klockan och min barnmorska kommer, jag säger till henne att nu klarar jag inte mera och då säger hon "då har det nog hänt någonting så då kan vi undersöka dig". Samtidigt får jag börja med lustgasen. Hon undersöker mig och säger sen...

...du är fullt öppen och bäbisens är på väg ut!

:eek::eek:

Så här såg jag ut :cry: "jag är inte beredd än!!!"

Nån minut efter undersökningen börjar krystvärkarna (och lustgasen tas alltså ifrån mig igen) som får mig att skrika rakt ut och då säger barnmorskan åt mig "skrik inte, ta vara på kraften och använd dig av den"

"va! säger jag"

"använd dig av den istället"

varpå jag återigen säger halvt skrikande "va!? ska jag trycka på!?

BM säger " ja du vet ska nått stort ut måste man trycka på"

Fina instruktioner va :devil:

Tre krystvärkar senare kommer lilla pluppan ut!

Jag låg och tänkte att det inte var jag som födde utan att jag såg det på tv, typ förlossningskliniken :rofl:

Skruttan var ju lite dålig eftersom hon var för tidig så hon fick komma till mig en stund men åkte sen upp till barnavdelningen och där blev vi kvar i två veckor men nu har vi en frisk liten tjej här hemma och det är underbart! :love:

Här är princessan!!
Elise.jpg



Just det, vägde 2890g och var 46 cm så hon var rätt stor för sin ålder ändå!
 
Senast ändrad:
Sv: Då Elise kom till världen

Stort grattis och vilken "spännande" förlossning! Känner igen mig litegrann, just det där "när är det de riktiga värkarna" och sen att man var öppen så mkt och det var dags att börja krysta direkt typ, kände också ungefär som dig; men jag är ju inte redo nuuu! :D

Din tös är underbart söt! :love:
 
Sv: Då Elise kom till världen

Tackar :D

Jo det var ju verkligen svårt att veta hur ont man egentligen hade när man inte hade nått att jämföra med :p
 
Sv: Då Elise kom till världen

Grattis, vilken söting och vilken fin pyamas :love:


Men varför fick du inte ha lustgas vid krystvärkarna?
 
Sv: Då Elise kom till världen

Snacka om chock när hon kom så tidigt! Skönt att allting gick bra, hon är toppenfin er lilla prinsessa! :love:
 
Sv: Då Elise kom till världen

Dom säger så här uppe för att de vill att man ska vara "med" då bebisen kommer ut. Men man var ju så borta av smärtan så jag vet inte vilken skillnad det hade gjort med lite lustgas på det :cool: Och det lät ju på dem som att det var så det var bara så man vågade ju inte ifrågasätta det..
 
Sv: Då Elise kom till världen

Grattis till tösen!
Och till ett fint namn :D (vi har också en liten Elise hemma)
 
Sv: Då Elise kom till världen

Grattis till liten! Hon är jättefin! :):love:
 
Sv: Då Elise kom till världen

Grattis till er lilla tjej. :laugh:
Ganska bra dag att börja födande på. Våran lille Jonas kom den 9 okt för 2 år sen.
 
Sv: Då Elise kom till världen

Grattis återigen Verona.

Jag sitter verkligen och skrattar åt din beskrivning. Hoppas att du ursäktar. Men kommentarer från BM låter verkligen... eh... torra. :D
 
Sv: Då Elise kom till världen

Jo tack, jag skrattar åt det själv oxå, känns lite som en parodi :p
 
Sv: Då Elise kom till världen

Gud så fin liten tjej. Undra om man någonsin blir beredd på att föda barn, jag sa likadant när värkarna kom. ;)
Grattis till en jättefin tjej
 
Sv: Då Elise kom till världen

Grattis till en supersöt liten tjej och vad skönt att allt gick så bra fast att hon var lite tidig.
 
Sv: Då Elise kom till världen

Dom säger så här uppe för att de vill att man ska vara "med" då bebisen kommer ut. Men man var ju så borta av smärtan så jag vet inte vilken skillnad det hade gjort med lite lustgas på det :cool: Och det lät ju på dem som att det var så det var bara så man vågade ju inte ifrågasätta det..

Det kan jag hålla med om. Jag andades lustgas när jag krystade. (Mellan) och jag känner att jag inte riktigt var med... SÅ nästa gång så blir det inge lustgas. Hur ont det än gör.


GRATTIS!!!!
 
Sv: Då Elise kom till världen

Nä du har säkert rätt. Om jag tänker efter hur det kändes när jag tog lustgasen så hade jag nog inte fattat nått om jag hade haft den då jag krystade. Fast jag fick ju inga andra instruktioner än att bara tok trycka på så så mycket hade jag inte kunnat missa :p

När jag tänker på förlossningen nu i efterhand så känns det som att jag var borta då jag krystade oxå för det är liksom en dimma, men det är väl smärtan antar jag.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 751
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 952
Senast: Mkb
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 662
Senast: tanten
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 653
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp