Bukefalos 28 år!

Däckbyte?

Sv: Däckbyte?

Jag bytte innan påsk för att jag skulle köra till skåne (55mil enkel resa) så började det snöa i Höör och när jag svängde in på vännens grusväg utanför Sjöbo möttes jag av ett flera meter långt snödrevs driva :eek:
Det gick ok men inte var det det jag tänkt mig när jag åkte söder ut,i går snöade det här,men jag skulle ingenstanns och idag är det borta,vi har haft barmark i flera veckor här.
 
Sv: Däckbyte?

Mina vinterdäck sitter kvar. Det är snöslask i massor här ute i skogen, men det är nog borta om någon vecka. Då byter jag.
 
Sv: Däckbyte?

*kl

Tack för alla svar :) Jag har inte känt av varken slirande eller sett till is på ett tag. Trots att det var snöblandat regn igår.

Jag velade länge men nu har yr ändrat sig och det ska vara plusgrader hela veckan här. Dessutom har pojkvännen varit så gulligt och bokat däckbyte åt mig imorogn... Jag har inte superbra sommardäck men ska byta till nya framöver, har bara inte tid just nu. Jag kör bara på asfaltvägar. Ska jag till jobbet i ottan, vilket jag ska hela veckan, så får jag väl åka med pojkvännen som har bättre däck.
 
Sv: Däckbyte?

Vi bytte nyss :)
Det ska komma mer snö här och fläckvis är det is på vägen. Men jag har nya vinterdäck som jag inte vill slita på i onödan. Så kommer det mer snö så får jag väl helt enkelt hålla mej hemma.. Jag får se till att vara förutseende och inte bli utan mjölk mm innan bara:p
 

Liknande trådar

Äldre Vad exakt säger man ska hända i tex Västra Götaland? Hade diskussionen idag med en kollega och då hävdade jag att det kommer att bli...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 941
Senast: em76
·
Gravid - 1år Jag har under min graviditet brutit min andra fotled på 3 ställen och har blivit avgipsad, har även nu varit hos en sjukgymnast och idag...
2
Svar
37
· Visningar
6 226
Senast: Only_Me
·
B
Övr. Katt Jag skulle introducera hunden och katten för varandra idag, vilket hittills gått otroligt dåligt! :( Jag har lite småpanik och vet inte...
2
Svar
28
· Visningar
6 967
Senast: MonteRose
·
Utrustning Suck. Jag blir knäpp. I somras/höstas var släpet in X gånger hos verkstaden, då bromsarna tvärlåser när man backar. Det trycks ihop i...
Svar
14
· Visningar
18 656
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp