Dämpa gult

Derivata

Trådstartare
Hjälp, jag har målat vårt sovrum grönt- men det blev för gult! Hur ska jag dämpa de gula dragen i kulören, vilken färg på textilier? Inser att sängborden i björkfaner och byrån i ek förmodligen kommer att dra fram det gula ännu mer så de kan få en omgång färg de med tänker mörkmörkgröna eller gråsvarta?

Gardinerna finns redan och de är mörkgråa

Alltså jag fattar inte var det gula kommer i från, färgkartan nosade ingenting i gult (är också lite frustrerad över att jag följde mitt infall och målade borde ha tapetserat istället 😂)

Ni ser där solen lyser in är det gult!!
 

Bifogade filer

  • IMG_5520.jpeg
    IMG_5520.jpeg
    233,9 KB · Visningar: 335
Med reservation för att jag inte är så bra på färger. Men jag tror att det är en risk att använda kontrastfärger, de riskerar att ännu mer betona det gula. Funderar på om inte färger som ligger nära gult men mot det röda får det gula att se mer grönt ut? Jag skulle testa med tyg i olika färger eller något annat som du har hemma och se vad de gör med väggarna.
1692431947531.png
 
Hjälp, jag har målat vårt sovrum grönt- men det blev för gult! Hur ska jag dämpa de gula dragen i kulören, vilken färg på textilier? Inser att sängborden i björkfaner och byrån i ek förmodligen kommer att dra fram det gula ännu mer så de kan få en omgång färg de med tänker mörkmörkgröna eller gråsvarta?

Gardinerna finns redan och de är mörkgråa

Alltså jag fattar inte var det gula kommer i från, färgkartan nosade ingenting i gult (är också lite frustrerad över att jag följde mitt infall och målade borde ha tapetserat istället 😂)

Ni ser där solen lyser in är det gult!!
Hur många gånger är det målat på bilden? Det ser väldigt flammigt ut där. Om du inte ännu har målat två gånger skulle jag göra det först och se hur de blir när det är klart. Det brukar bli väldigt annorlunda efter två strykningar. Annars kanske det bästa är att måla om igen med en annan kulör?
 
Hur många gånger är det målat på bilden? Det ser väldigt flammigt ut där. Om du inte ännu har målat två gånger skulle jag göra det först och se hur de blir när det är klart. Det brukar bli väldigt annorlunda efter två strykningar. Annars kanske det bästa är att måla om igen med en annan kulör?
Det är målat två gånger, det är heltäckande men kameran fångar ljuset som faller in lite konstigt och det ser lite flammigt ut
 
Vad ni kan mycket om färgers sammansättningar 🤩 det är grekiska för mig.!

Känner mig ändå lite mer hoppfull nu när jag tittar på kulören där dagsljuset inte når, där käns den ok även om jag hade önskat en lite mörkare nyans
 

Bifogade filer

  • IMG_5528.jpeg
    IMG_5528.jpeg
    280,6 KB · Visningar: 172
Hjälp, jag har målat vårt sovrum grönt- men det blev för gult! Hur ska jag dämpa de gula dragen i kulören, vilken färg på textilier? Inser att sängborden i björkfaner och byrån i ek förmodligen kommer att dra fram det gula ännu mer så de kan få en omgång färg de med tänker mörkmörkgröna eller gråsvarta?

Gardinerna finns redan och de är mörkgråa

Alltså jag fattar inte var det gula kommer i från, färgkartan nosade ingenting i gult (är också lite frustrerad över att jag följde mitt infall och målade borde ha tapetserat istället 😂)

Ni ser där solen lyser in är det gult!!
Alltså, jag hade ju nog färg kvar för att måla sovrummet i samma nyans som vardagsrummet, som jag gillar, men tänkte att vi kan inte ha hela huset blått 😫😫😫😭
 

Bifogade filer

  • IMG_5531.jpeg
    IMG_5531.jpeg
    189,4 KB · Visningar: 178
Tja, jag kan nog leva med detta tills jag får ork att göra om igen 🥵

Tänker mig byta ut de grå sängkläderna mot något mörkt och mönstrat.
 

Bifogade filer

  • IMG_5538.jpeg
    IMG_5538.jpeg
    330,1 KB · Visningar: 153

Liknande trådar

Hemmet Gah. Jag funderar på hur jag skall göra om här hemma, framför allt i vardagsrummet. För tillfället är väggarna ganska ljust gula och...
Svar
7
· Visningar
1 865
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 424
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp