Dagbok nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta blir lite kortare än det tidigare. Jag kommer inte i håg så mycket.

Det var i högstadiet, början av terminen för det var varmt ute. Av någon anledning hade alla killar syslöjd.
vi var indelade i grupper om fyra och satt i sy-salen runt stora bänkar.
Vad jag och de andra sydde kommer jag inte ihåg, spelar inte så stor roll.
Medan jag sydde på en maskin känner jag plötsligt hur ett måttband lindas runt min hals och dras åt.
Jag kämpar emot genom att köra upp tummarna mellan måttbandet och halsen för att hindra strypningen.
Det funkar ett tag tills jag hör J att han behöver hjälp och jag känner hur mina armar bryts bakom ryggen.
Ett litet tag senare blir allt svart.
Jag vaknar upp till ett stort skratt i salen. Jag ligger på golvet och känner mig jätte yr.
Orkar inte vid detta lag inte ens anmäla det eller säga till någon.
Jag önskade att jag inte hade vaknat upp. dagarna var en plåga och jag kände mig totalt oönskad i värden och hade inget att ge den.
Innan jag gick hem väntade jag ett bra tag på toaletten och tog en annan väg hem.
Ville inte hem men hungern tvingade mig att ta mig hem.
Jag skolkade 3 dagar efter detta och blev utskälld av en lärare av detta.
 

Hej @Tranan , det är väldigt grova händelser som du beskriver i dessa två trådar.
http://www.bukefalos.com/threads/forsta-inlagget.1457432/

Har du fått proffessionell hjälp att bearbeta händelserna? Det är nog väldigt advancerat att säga något om något på ett öppet forum? Jag tycker att det verkar så mycket fel i din situation som den var då? Pappa som blir arg och skriker för att du blir misshandlad och är medvetslös och vaknar upp på sjukhus? Sök samtalshjälp IRL.
 
Hej @Tranan , det är väldigt grova händelser som du beskriver i dessa två trådar.
http://www.bukefalos.com/threads/forsta-inlagget.1457432/

Har du fått proffessionell hjälp att bearbeta händelserna? Det är nog väldigt advancerat att säga något om något på ett öppet forum? Jag tycker att det verkar så mycket fel i din situation som den var då? Pappa som blir arg och skriker för att du blir misshandlad och är medvetslös och vaknar upp på sjukhus? Sök samtalshjälp IRL.
detta är gammalt skrot jag välter ut, andra förstår inte varför jag är som jag är och därför visar jag delar av min backgrund så att det blir lättare att förstå mig och jag blir avlastat gammalt skit. Jag har fått mycket hjälp, ibland även professionell.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Så fruktansvärt :( skrämmande att mobbning sopades under mattan då och till viss del även fortfarande. Starkt av dig att berätta!
 
Jag tycker det är viktigt att sådana berättelser kommer fram - och art det finns de som orkar berätta. På samma sätt som det varit med meto i dessa dagar så är det här med allvarliga händelser som både har varit men även pågår idag.
Det är övergrepp som gärna sopas under mattan, då som nu - lika illa vilket som.
Det har tagits upp mera idag än tidigare - vilket då gett vissa främlingsfientliga krafter vind i seglet och menar att det skulle bero på invandringen - men de missar en viktig sak, och det är det att detta har pågått mittibland oss under väldigt många år, i olika former.

Det är jobbigt att släppa fram det som varit och många gånger kan man undra till vilken nytta. Men på vägen så bleknar kanske något av de gamla minnena något och ter sig inte lika spöklika längre.

Det visar på mycket styrka och ruter att dela med sig av dessa händelser!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok En stor del av min tid går fortfarande åt till att försöka jaga vidare efter något som kan lösa mina hälsoproblem och få mig att må...
Svar
5
· Visningar
1 173
Senast: Sar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 107
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag närde en liten förhoppning om att 2016 möjligtvis skulle kunna bli det år som jag skulle kunna friskförklara mig från min...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 222
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp