Dagboksforumet är nu stängt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev ohållbart med ett forum som väldigt många hade svårt att greppa vad det var i och med att det fungerade annorlunda än andra forum.

Dagbokstrådarna har flyttats till forumet Fritid då jag inte vill radera dem då både dagboks-skrivare och läsare troligen vill ha de kvar.

Du hittar dem här:
https://www.bukefalos.se/forums/93/?prefix_id=86

Jag har valt att låsa alla trådar eftersom dagboks-skrivaren tidigare hade möjligheten att radera inlägg vilket nu inte längre är möjligt.

Om någon som skrivit dagboks-trådar vill ha ALLA sina dagbokstrådar upplåsta kan de rapportera det. Vill man låsa upp en handfull trådar bör det också gå att ordna, ex.vis de man skrivit de senaste dagarna.
Vill man radera SAMTLIGA egna dagboks-trådar går även detta att ordna.

Detta gäller enbart dagbokstrådar skapade till och med dagens datum.
För nya trådar gäller samma regler som för övriga trådar här på forumet.

Jag hoppas ni låter era trådar vara kvar och att ni har förståelse för detta beslut som nu fattats efter år av överväganden om vad som är rätt beslut.
 
Senast ändrad:
Oj vad ledsamt!!
Det blev en smärre chock för mig när jag skulle gå in på dagboksforumet imorse och såg att det var borta. Det har verkligen betytt enormt mycket för mig. Även om jag inte alltid har varit jätteaktiv, så har jag älskat att skriva på det sedan det startade under namnet Bloggar. Jag älskar att skriva men har inte hittat nån annanstans där det har passat så bra att få skriva av mig mina livsreflektioner som på bukes blogg-/dagbokssida. Skulle jag skapa en egen anonym blogg på nätet är det inte en kotte som skulle läsa den, så det skulle vara tämligen meningslöst. Jag har hängt på buke så länge och fått en relation med vissa nick som jag bara har här på buke, och det har verkligen varit fantastiskt att få ha någonstans att dela sina tankar och ta del av varandras liv (även när man har tröttnat på forumen). Det har gett mig enormt mycket! Det är en sorg för mig att den här eran nu är över, och att jag inte längre har nånstans att skriva av mig på. Men allting är ju förgängligt... Tack för den här tiden, och för ALLT som det här formatet har gett mig och gjort för mitt skrivande!!
 
Oj vad ledsamt!!
Det blev en smärre chock för mig när jag skulle gå in på dagboksforumet imorse och såg att det var borta. Det har verkligen betytt enormt mycket för mig. Även om jag inte alltid har varit jätteaktiv, så har jag älskat att skriva på det sedan det startade under namnet Bloggar. Jag älskar att skriva men har inte hittat nån annanstans där det har passat så bra att få skriva av mig mina livsreflektioner som på bukes blogg-/dagbokssida. Skulle jag skapa en egen anonym blogg på nätet är det inte en kotte som skulle läsa den, så det skulle vara tämligen meningslöst. Jag har hängt på buke så länge och fått en relation med vissa nick som jag bara har här på buke, och det har verkligen varit fantastiskt att få ha någonstans att dela sina tankar och ta del av varandras liv (även när man har tröttnat på forumen). Det har gett mig enormt mycket! Det är en sorg för mig att den här eran nu är över, och att jag inte längre har nånstans att skriva av mig på. Men allting är ju förgängligt... Tack för den här tiden, och för ALLT som det här formatet har gett mig och gjort för mitt skrivande!!
Fortsätt skriv under prefixet Dagbok!
 
Fortsätt skriv under prefixet Dagbok!
Nej, jag känner mig tyvärr inte bekväm med det. De som går in på ett forum (som i detta fall Hem&Hobby) förväntar sig forumtrådar. Det känns jättekonstigt om det skulle vara uppblandat med personliga reflektioner (och jag tror inte att alla använder sig av prefix för att filtrera ett forum). Det som var bra med bloggsidan/dagbokssidan var att det var en separat avdelning, så att de som var intresserade av att läsa personliga reflektioner kunde välja själva att gå dit.
 
Nej, jag känner mig tyvärr inte bekväm med det. De som går in på ett forum (som i detta fall Hem&Hobby) förväntar sig forumtrådar. Det känns jättekonstigt om det skulle vara uppblandat med personliga reflektioner (och jag tror inte att alla använder sig av prefix för att filtrera ett forum). Det som var bra med bloggsidan/dagbokssidan var att det var en separat avdelning, så att de som var intresserade av att läsa personliga reflektioner kunde välja själva att gå dit.
Jag hoppas verkligen du fortsätter skriva under Dagboks-prefixet.
Skillnaden tror jag egentligen inte är så stor om man inte vill ha möjlighet att radera trådar eller inlägg.

Som jag förstår det använder många Nytt-länken och då har Dagbokstrådarna redan sedan tidigare hamnat tillsammans med trådar från andra forum.
Jag tror inte användarna har det så mycket svårare nu att inse att det handlar om dagbokstrådar, utifrån ett tydligt dagboksinnehåll och det väl synliga prefixet.
Återigen hoppas jag verkligen att du och andra fortsätter skriva.
 
Nej, jag känner mig tyvärr inte bekväm med det. De som går in på ett forum (som i detta fall Hem&Hobby) förväntar sig forumtrådar. Det känns jättekonstigt om det skulle vara uppblandat med personliga reflektioner (och jag tror inte att alla använder sig av prefix för att filtrera ett forum). Det som var bra med bloggsidan/dagbokssidan var att det var en separat avdelning, så att de som var intresserade av att läsa personliga reflektioner kunde välja själva att gå dit.

Fast Dagbok var ju inte separat om man som jag endast använder Nytt-knappen. Då kom ju Dagbokstrådarna upp i flödet precis som alla andra trådar.

Edit: Ja, exakt som @Gunnar skrev samtidigt
 
De kom inte bara upp under 'nytt-knappen' utan i det helt vanliga flödet till höger också. Jag har aldrig aktivt valt att gå in i dagboksdelen utan har helt enkelt klickat på tråden som dykt upp om den såg intressant ut - för att sedan upptäcka att det var ett dagboksinlägg. :) Skillnaden är inte så stor som det kanske känns @cassiopeja.

Tillägg: Jag har aldrig använt nytt-knappen. :D
 
Senast ändrad:
Nej, jag känner mig tyvärr inte bekväm med det. De som går in på ett forum (som i detta fall Hem&Hobby) förväntar sig forumtrådar. Det känns jättekonstigt om det skulle vara uppblandat med personliga reflektioner (och jag tror inte att alla använder sig av prefix för att filtrera ett forum). Det som var bra med bloggsidan/dagbokssidan var att det var en separat avdelning, så att de som var intresserade av att läsa personliga reflektioner kunde välja själva att gå dit.
Som Gunnar säger använder jag "nytt" och har i princip aldrig koll på vilket forum olika trådar ligger under. Har inget problem alls med den blandningen och har tack vare det kommit att läsa dagboksinlägg som varit både tänkvärda och lärorika. (Tack, alla skribenter!)

Hoppas att både du och andra vill fortsätta skriva i nya dagboken. (i den mån ni är bekväma med att inte få radera själva) Tycker det är ett berikande inslag för mig personligen, som jag gärna vill kunna ta del av även framöver.
 
Nytt är det högerlisten, där står det ju vilket forum man går in på i överskriften på varje? Jag kolla alltid vad jag går in på. Vore ju konstigt annars, då vet man ju inte i vilket sammanhang man svarar.
 
Nytt är det högerlisten, där står det ju vilket forum man går in på i överskriften på varje? Jag kolla alltid vad jag går in på. Vore ju konstigt annars, då vet man ju inte i vilket sammanhang man svarar.
Jag tror att de flesta syftar på Nytt-länken uppe i menyn. Men även där finns info om vilket forum det gäller, efter förhandsvisningstexten. En hel del missar nog detta ibland.
 
Nytt är det högerlisten, där står det ju vilket forum man går in på i överskriften på varje? Jag kolla alltid vad jag går in på. Vore ju konstigt annars, då vet man ju inte i vilket sammanhang man svarar.
Jag kollar aldrig. Jag klickar nytt och sedan klickar jag på intressanta rubriker. Jag har ingen högerflik eftersom jag aldrig surfar på dator utan telefon.
 
Jag kollar aldrig. Jag klickar nytt och sedan klickar jag på intressanta rubriker. Jag har ingen högerflik eftersom jag aldrig surfar på dator utan telefon.
Ah, nu hittade jag en liten orange pryl bredvid mitt namn. Okej jag surfar alltid på datorn annars kan jag inte läsa vad det står och orkar heller inte skriva utförliga svar med bara tummen.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Men det är väl synd att den tydliggörs, det är ju väldigt få som är intresserade av dagboken. De flesta ville ju att den skulle tas bort, efter vad jag förstår...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det blev ohållbart med ett forum som väldigt många hade svårt att greppa vad det var i och med att det fungerade annorlunda än andra...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 969
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Just nu kan du se gamla trådar och diskussioner från 1998, jag tycker det är lite intressant att se tillbaka på vad som är lika och vad...
Svar
4
· Visningar
1 370
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Man kan skriva trådar med prefixet Dagbok på detta forum om man vill. De fungerar dock precis som vilken annan tråd som helst. Man kan...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp