Dagen jag aldrig trodde skulle komma.

Hel och ren, normalt klädd (kom inte i urringad spetsklänning som visar musen och högklackat). Var lugn, svara på frågor, avslappnat naturlig.

Att du är nogrann, förstår arbetet och din funktion på jobbet är nog det viktigaste i det yrke.

Grattis. Det viktigaste är första intrycket, kom in som en levande solstråle. Jag menar vem är inte lite av en (nervös) solstråle när man fått en intervju. Va dig själv och lita på dig själv. Håller tummarna för dig! :up:

Vad roligt med en intervju :) men läskigt också förstår jag. Jag har aldrig varit så nervös som när jag var på intervju för det jobbet jag har nu, och det var SÅ skönt när det var över.
På intervjun ska du vara hel och ren (men det är du ju alltid :) ). Ett par vanliga byxor med matchande tröja låter väl alldeles ypperligt.

Jag tror inte heller att du ska vara orolig över att behöva förklara gymnasiebetyg. Det är liksom för länge sedan och inte relevant för det jobbet som du ska på intervju för.

Under intervjun, le och verka vara intresserad av arbetet. Ställ gärna relevanta frågor om arbetsuppgifterna. Läs på lite om arbetsplatsen innan (googla) så du till exempel vet vad högste chefen heter och vad för sorts verksamhet de har.

Stort lycka till

Ingen har någonsin velat se mina betyg när jag varit på arbetsintervju.

Samma här och jag har heller aldrig blivit fått nån fråga angående en del glapp i cv't (barn, arbetslöshet osv) och för ett städjobb så tror jag inte vare sig betyg eller ev glapp i cv är något som har stor inverkan på om man får jobbet eller inte.

Nu var det ju jag som skickade en förfrågan till dom om att jag var intresserad av att jobba hos dom utan att dom sökte någon.

Men var där innan idag och blev erbjuden praktik hos dom direkt så jag börjar nästa vecka och ska vara där i åtta veckor så får jag se vad som händer sen :bump:

Nu var det ju jag som skickade en förfrågan till dom om att jag var intresserad av att jobba hos dom utan att dom sökte någon.

Men var där innan idag och blev erbjuden praktik hos dom direkt så jag börjar nästa vecka och ska vara där i åtta veckor så får jag se vad som händer sen :bump:

Vad spännande! Jag håller tummar och tår för dig att det kommer att funka. För det är du värd, så det så.

Tack allihopa :)

Hoppas det ska gå bra det här.
Hon frågade ingenting om min bakgrund utan sa bara att jag har varit på många olika ställen tidigare när hon kollade mitt cv och att jag var välkommen redan imorgon. Börjar på onsdag nästa vecka så hinner jag ändra fritidstider åt barnen å så blir det halv vecka så det inte blir för mycket på en gång.
Min handläggare från af är med första dagen med mig :)

Det är som sagt ett städjobb på ett hotell i stan och jag ska vara där mellan 10.00-14.00 mån-fre så det är halvtid och skönt att jag slipper stressa ihjäl mig på morgonen för att komma i tid.

Åh gud vad glad jag är för din skull!
Det blir ju helt perfekt!

Tack allihopa :)

Hoppas det ska gå bra det här.
Hon frågade ingenting om min bakgrund utan sa bara att jag har varit på många olika ställen tidigare när hon kollade mitt cv och att jag var välkommen redan imorgon. Börjar på onsdag nästa vecka så hinner jag ändra fritidstider åt barnen å så blir det halv vecka så det inte blir för mycket på en gång.
Min handläggare från af är med första dagen med mig :)

Det är som sagt ett städjobb på ett hotell i stan och jag ska vara där mellan 10.00-14.00 mån-fre så det är halvtid och skönt att jag slipper stressa ihjäl mig på morgonen för att komma i tid.
Vad roligt att du är så positiv! Stort grattis!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 971
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 841
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Detta är väl ett så kallat "ilandsproblem" och många kommer noga tycka jag är lite löjlig nu.... För ett tag sen när jag, min syster... 2
Svar
30
· Visningar
4 506
Senast: Mia_R
·
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 227
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka