Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 094

Bukefalos 30 år!

La till en sak i dagens kvart igår och det var att städa bort skräp och lägga rätt i lådorna inne på lilla toan. Jag hade fem tomma deoflaskor i där...varför kan man ju undra? Men men nu är dom borta och även annat skräp och hudvård jag inte använder längre :p Välgärning!

Idag blir kvarten att tvätta en maskin och hänga den.

Idag fick det bli golvtvätt, känns som att vi har stampat jordgolv just nu 🙄 Med sju hundar som går in och ut i den vårblöta (läs jordiga) trädgården, varav två gärna hjälper till med vårbruket och gräver, blir det lite 🐾

Ja det är hemskt nu! Har bara två hundar och dom springer inte in och ut hela tiden men när vi gått promenad blir det dusch av ben och mage i källaren innan dom får komma upp i huset. Är dom bara ut på snabb kiss under dagen så får det vara, blir inte så mycket av det. Men robotdammsugaren får kämpa!

Ja det är hemskt nu! Har bara två hundar och dom springer inte in och ut hela tiden men när vi gått promenad blir det dusch av ben och mage i källaren innan dom får komma upp i huset. Är dom bara ut på snabb kiss under dagen så får det vara, blir inte så mycket av det. Men robotdammsugaren får kämpa!
Duschar tassar om vi gått i skogen, men ut och in i trädgården funkar ju inte 🤷‍♀️ Viledamoppen är snart utsliten😅

Disken, tvätt, bytt lakan.
Skurat kattlådan. Åkte förbi biltvätten. Inte den allra grundligare rengöringen men åtminstone utsidan är lite bättre. Ska på service på måndag och gillar att det åtminstone anas vilken färg bilen har.
Nu tänkte jag ta och lägga in tvätt i skåp innan det är sovdags.

Varit ute på landet idag och passade på att ta ut och skaka mattor, dammsuga golv och värmepump och städa badrum. Tog väldigt många kvartar så tänker vara lite lat i början av veckan som kommer 😄

Dagens kvart blir att städa ur kylskåpet inför veckohandlingen som maken har med hem från jobbet i em. Gör det medan middagen står i ugnen :) Ska även vika och lägga in badlakan jag tvättade igår efter att jag städat badrummet.

I helgen blev det rensat och organiserat i skåp i kök och badrum. Plockat i ordning en stor låda som ska ut i förrådet.
Tvätt. Ett par saker utlagt på vinted och en såld som är packad och skickad

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka