Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tvättade och hängde tvätt igår. Den är kvar att plocka in, i morgon.
Idag blev kvarten uppdelad på kortare pass och har då städat av köksbänken, packat upp väskor och påsar som "bara hamnat" i hallen och rensat ut ett par gamla förpackningar i skafferiet.
Igår rengjorde jag spisen. Och allmänt plockande av saker som bara hamnar i hallen och köket.
Idag har jag plockat ut diskmaskin, och tagit om den rena tvätten
Jag har fått en nice rutin med att ta min kvart på morgonen när barnen åkt till skolan, och innan jag ska till jobbet. Jag hinner fixa disken, bädda min säng och plocka undan för roboten, och sen städar den så fint så när jag kommer hem igen är allt i sin ordning (ja i alla fall på just den våningen , hallen är kaos 5 dar i veckan fortfarande).
Och nu är det dags att dra igång för idag!
Igår rensade jag lingon och frös in dem. Samt hackade ner min groteskt stora zucchini. Den åkte oxå in i frysen.
Idag har jag äntligen lämnat in mina schabrak på tvätt samt lagat min koskrapa.
Dagens kvart blev att ta med stora gångmattan från hallen in i duschen och skura den rejält! Den är fantastisk på att samla grus och katthår och dammsugs dagligen, men nu var det dags för lite extra TLC!
Gårdagens kvart blev nog bara 10 minuter men något är bättre än inget tänker jag
Idag har det blivit flera kvartar hittills, och har både lust och energi att fortsätta plocka och fixa lite till
Har dammsugit, plockat in tvätten (som skulle plockats undan igår...), hängt upp ett par tavlor så de inte ligger på fel ställe längre, sorterat om i lådan där lakanen ligger för bättre ordning och burit iväg några saker till förrådet.
Nu ska jag laga matlådor och sen kommer jag behöva städa köket igen
Plockat ur diskmaskinen och plockat in i den. Sorterat en hylla i klädskåpet. Hmmm ska nog ta en hylla varje dag.
Ska nog sätta upp det på min kvart om dagen lista.
Glömmer att skriva Det händer att jag förtränger att fixa kvarten också
Men idag har jag tvättat. Och plockat undan en del sommarkläder.
Igår dammsög jag köket
Glömmer oxå att skriva, men de senaste dagarna har jag tagit hand om ett överskott av risig timjan som jag friserade och lade på tork. Nu ligger den i en kakburk för användning i vinter
Har oxå fixat en bank-grej. Mäkta stolt över det. Normalt sett skjuter jag gärna upp allt som har med banken och pengar att göra.
Plockat björbär från den inte så otaggiga busken (enl lappen vid köpet var den otaggit, det är den INTE)
Det tog över en kvart bara o komma loss från eländet
Hundavel & Ras Jösses anåda! Jättesynd med de två förlorade valparna, men rätt krasst sätt är det nog lika bra med de nio som blev kvar! Vilken kull...