Bukefalos 28 år!

Dagens nagellack!

Varför vill man ha gelnaglar? Är det för man vill ha så långa som möjligt?
Bara nyfiken 😊
Jag vill ha långa fint formade naglar för att jag känner mig mycket finare då och mina egna håller inte utan går av. Jag är också nagelbitare så minsta lilla kant på som sticker ut på nageln eller nagelbanden så blir hela nageln nedgnagd tills det nästan blöder. Med gelnaglar biter jag fortfarande men inte lika intensivt eftersom jag inte får tag i det på samma sätt på naturliga naglar. Nackdelen är att jag förstör mina tänder istället för naglarna 😑
 
Har fortfarande inte köpt cuticle remover men kollade just nagelbanden noga genom att skrapa så som hon i videon som länkades och visst är där jättemycket nagelband som jag inte har sett innan! Så det kanske är så lätt att om jag bara får bort det så kommer naglarna att sitta kvar. Hoppas verkligen det! För såhär ”snygga” blir mina naglar utan gel, och då är denna ändå mycket längre än vad de brukar vara för jag har varit duktig och mest gnagt på tumnageln
C6E263A4-55B3-4EC7-A5FB-4D1AF2133A48.jpeg
 
Vilken kul tråd! Jag har precis börjat intressera mig för nagellack efter att ha blivit introducerad till gellack i somras! :love: Nagellack har aldrig intresserat mig annars, men med gellack kan man ju verkligen göra pyttesmå designer och sen bära dem i veckor innan man behöver göra nåt nytt Jag är kär! :love: Gjorde denna igår:
20220904_085859.jpg


Övar tekniker och testar designer jag gillar på lösnaglar mellan varven. Detta var mitt andra försök att göra ett helt set med sammanhängande design på mig själv, behöver träna lite (framförallt med vänstern... :laugh: ) och har billiga färger, just denna orangea var inte så lättjobbad. Men de flesta är trots priset förvånansvärt bra!

Men jäklar vad svårt det är att få vettiga bilder på det. :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
610
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 169
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 070
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
57 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp