Dagens nagellack!

Du har målat en vaddå? :confused::o
En tuttkruka 😁
På ett av våra klubbmöten förra året var aktiviteten att göra tuttkrukor, SJUKT roligt möte 🤩

Alla gjorde en extra. 4 av dessa håller jag på att måla så att de kan auktioneras ut under oktober. Vi jobbar mycket med välgörenhet så pengarna för dessa kommer gå till bröstcancerforskning, passande nog. 😊

20220909_222843.jpg
 
Tips på bra saker?
Jag använder depends remover utan aceton. Låter ofta nageln då få en fet handcreme över natten. Sedan avfetta med remover innan Essie baslack strong start. Sedan 2 lager Essie nagellack, glöm inte måla topkanten och avsluta med Essie topcoat.
Detta märke håller flera dagar längre än billigare märken på mig. 💅Har också märkt att det inte är dyrare då det är ganska stor flaska och ofta rea på nätet.
 
Jag använder depends remover utan aceton. Låter ofta nageln då få en fet handcreme över natten. Sedan avfetta med remover innan Essie baslack strong start. Sedan 2 lager Essie nagellack, glöm inte måla topkanten och avsluta med Essie topcoat.
Detta märke håller flera dagar längre än billigare märken på mig. 💅Har också märkt att det inte är dyrare då det är ganska stor flaska och ofta rea på nätet.
Håller med om Essie! Detta har suttit 5 dagar nu och ser nytt ut!!
image.jpg
 
Jag använder depends remover utan aceton. Låter ofta nageln då få en fet handcreme över natten. Sedan avfetta med remover innan Essie baslack strong start. Sedan 2 lager Essie nagellack, glöm inte måla topkanten och avsluta med Essie topcoat.
Detta märke håller flera dagar längre än billigare märken på mig. 💅Har också märkt att det inte är dyrare då det är ganska stor flaska och ofta rea på nätet.
Vad menar du med att måla toppkanten?
 
Jag använder depends remover utan aceton. Låter ofta nageln då få en fet handcreme över natten. Sedan avfetta med remover innan Essie baslack strong start. Sedan 2 lager Essie nagellack, glöm inte måla topkanten och avsluta med Essie topcoat.
Detta märke håller flera dagar längre än billigare märken på mig. 💅Har också märkt att det inte är dyrare då det är ganska stor flaska och ofta rea på nätet.

Jag kan inte måla toppkanten, det blir inte bra. Men det viktigaste är hur naglarna mår, inte hur länge nagellacket sitter. Använder Essies nagelbandsolja dagligen, men sönder går dom ändå.
 
Jag kan inte måla toppkanten, det blir inte bra. Men det viktigaste är hur naglarna mår, inte hur länge nagellacket sitter. Använder Essies nagelbandsolja dagligen, men sönder går dom ändå.
Om nagellacket är tunnt nog funkar kantmålning. Jag använder ofta nagellack förtunning då lack man använt snabbt blir för tjockt.
Sedan nagellolja under naglarna och nagelbanden. Helst dagligen. Mina torkar ut och går lättare sönder utan lack.
 
Om nagellacket är tunnt nog funkar kantmålning. Jag använder ofta nagellack förtunning då lack man använt snabbt blir för tjockt.
Sedan nagellolja under naglarna och nagelbanden. Helst dagligen. Mina torkar ut och går lättare sönder utan lack.

Använder som sagt nagelolja dagligen, oftast morgon och kväll. Tycker även händernas torrhet påverkar naglarna, jag kan smörja nagelbanden hur mycket som helst, är händerna torra så går naglarna sönder lättare.
Tjockheten kan säkert vara varför jag inte lyckas med toppmålningen, det blir ränder åt fel håll. Ska köpa lite mer från Essie och testa. Har nog bara nått enstaka lack därifrån. Använde OPI's nagelolja innan, den var också bra. Men dyrare har jag för mig, jag måste hålla ordentligt i slantarna nu.
 
Använder som sagt nagelolja dagligen, oftast morgon och kväll. Tycker även händernas torrhet påverkar naglarna, jag kan smörja nagelbanden hur mycket som helst, är händerna torra så går naglarna sönder lättare.
Tjockheten kan säkert vara varför jag inte lyckas med toppmålningen, det blir ränder åt fel håll. Ska köpa lite mer från Essie och testa. Har nog bara nått enstaka lack därifrån. Använde OPI's nagelolja innan, den var också bra. Men dyrare har jag för mig, jag måste hålla ordentligt i slantarna nu.
Jag köpte ren mandelolja på Apotea sist. Billigare än sk nagelolja 😊
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
562
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 041
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 962
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
56 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp