B
Borst
Jag har gått hela hösten nu och försökt leta funktionella ridkläder som är anpassade efter en vardag i stallet. DET FINNS JU INTE!!!!!! 

Det handlar bara om modekläder (haha, och numera ofta rosa glitter kläder
) som kanske funkar om man rider på ridskola max 1 gång/vecka. Men inte ridning varje dag, med skötsel och alla sorters väder. Det kan regna/snöa och det kan vara kallt. Inte speciellt troligt att man vill rida i midjekort jacka när det är smällkallt. (Det är kopplat till livsfara. )
Det som gör mig så irriterad är att jag letat efter ridutrustning med funktion, och inser till min stora förfäran att det finns inte. Varma sockor/strumpor nu till vintern, och vad rekomenderas (från bukefalos); Längdskidåkningsstrumpor!! Vilket skämt det kändes som! Ska dessa kunna vara mer anpassade till stallvardagen än de ridsportmärkerna har utvecklat?? Dessvärre så råkar det vara sant.

Och vad beror det på?? (ur feministiskt perspektiv; att ridsporten fortfarande har flest aktiva kvinnor??)
"Förbunden med lägst andel aktiva män är Ridsport (15 procent. män) och konståkning."
Källa: Riksidrottsförbundet
Det handlar bara om modekläder (haha, och numera ofta rosa glitter kläder
Det som gör mig så irriterad är att jag letat efter ridutrustning med funktion, och inser till min stora förfäran att det finns inte. Varma sockor/strumpor nu till vintern, och vad rekomenderas (från bukefalos); Längdskidåkningsstrumpor!! Vilket skämt det kändes som! Ska dessa kunna vara mer anpassade till stallvardagen än de ridsportmärkerna har utvecklat?? Dessvärre så råkar det vara sant.
Och vad beror det på?? (ur feministiskt perspektiv; att ridsporten fortfarande har flest aktiva kvinnor??)
"Förbunden med lägst andel aktiva män är Ridsport (15 procent. män) och konståkning."
Källa: Riksidrottsförbundet
Senast ändrad av en moderator: