Dagens utställningsresultat och kommentarer

Aningsfull

Trådstartare
Blev både nöjd och väldigt missnöjd. Greyhounden imponerade stort både på mig och publiken idag i BIS-finalen för veteraner där han slutade 2:a. :) Han sprang och showade för allt vad han var värd och jag blev så jävla nöjd att kunna plocka fram det absolut bästa hos honom vid rätt tillfälle. :D
Dvärgpinschern åkte tyvärr ut, vilket var tråkigt då hon aldrig åkt ut förr.

Hans kritik löd:
8 år. Elegant herre. Maskulint välskuret huvudet med vackert uttryck. Stark hals och överlinje. Bra front. Bra djup i bröstkorgen. Härligt bakställ med muskulösa lår. Bra benstomme och tassar. Rör sig lätt och elegant.
Mycket välvisad!


Kort kommentar: Harry fångade domaren på en gång i ringen när han glatt viftade på svansen när hon kom fram för att känna på honom och passade på att ge henne en puss. :o :love: Sedan stod han blixt stilla och lät sig klämmas och kännas på och hon sa att det är sällan man träffar en hund som är så lätt att kolla tänder och allt på. Dommaren kände länge och väl på hans bakställ och sa att hon ville inte sluta känna på honom för att han hade så otroligt fint och välmusklat bakställ och att hans lår var härliga. Och jag som var orolig att han skulle vara svår att peppa upp när vi skulle springa hade helt fel. Han sprang och showade som bara han kan när han vill. Hans huvud hamnade i höjd med mitt när han travade. :rofl:


Fröken Julies kritik:
Typ, storlek och helhetsintryck: Utmärkt
Vackert huvud. Välkroppad med mycket bra proportioner. Mycket bra benstomme och vinklar. Utmärkta rörelser, päls och färg. För dagen för reserverad, därför ej HP.
Kv. 1


Min kommentar: Min löpande tik visade ett uruselt humör hela dagen. Kolla tänder och känna igenom kroppen var inga som helst problem, hon stod stilla och lät sig hanteras. Även Julie showade på i ringen och sprang med långa härliga kliv i en vägvinnande trav (vi talar dvärgpinschern som håller samma travtempo som min greyhound).
Sen kom den tokiga biten. Dommaren gör ett hastigt "utfall" mot henne och hoar till och hon är ju inte sen att trigga själv så hon vrålade tillbaka. När han sedan satte sig ner gick hon fram till honom men när han försökte klappa henne så backade hon undan.
Han tyckte att hon var för reserverad, vilket jag också tycker. Men han sa också att han tyckte att hon var otroligt snygg med trevlig uppsyn, att hon var av utmärkt typ och nåt av det bättre han sett. Så han tyckte att jag ska fortsätta jobba med hennes reservation och komma igen. Jag tycker faktiskt att han hade rätt. Jag tycker att det tyder på en väldigt kompetent dommare som faktiskt inte premierar en hund bara på dess utseende utan visar på att mentaliteten är viktig. Fram för såna domare. :bow:
Hon ska inte reagera som hon gjorde. Men det jag faktiskt ändå blev stolt över, som vet hur hon brukade vara, faktiskt gick fram till den karl som skrämde henne sekunder efter för att kolla in honom. Förut flydde hon i såna situationer och vägrade komma nära en människa som en gång skrämt henne.

Oj det blev långt.

En bild på min DP i ringen.
5697702.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Dagens utställningsresultat och kommentarer

Då får man grattulera, verkligen jättekul:):bump:

Har du ingen bild på greyhounden?

Jag har inte ens fått hem min valp men har redan 4 utställningar planerade:o
 
Sv: Dagens utställningsresultat och kommentarer

dina hundar är så fina!

vad roligt med så bra kritik!
får hoppas att lillsnurran blir lite modigare och återkommer ;)
 
Sv: Dagens utställningsresultat och kommentarer

Jag fick tyvärr ingen bild på greyhounden. Min kära vän och fotograf glömde bort. :D
Så den enda bilder från dagen på honom blev denna, nyss anlända. :rofl:

Ja, han är snyggare än så. ;):rofl:

5697704.jpg
 
Sv: Dagens utställningsresultat och kommentarer

Jag har ju sett bilder förr så jag vet att han är snygg:love

Men man får liksom aldrig nog av honom, riktigt ögongodis:)
 
Sv: Dagens utställningsresultat och kommentarer

Man ser ju i uttrycket hur underbar han är! :love: :love:

Grattis! :)
 
Sv: Dagens utställningsresultat och kommentarer

Åh, vad fina dom är :)
Var ni i Boden? skulle isf också ha varit där om det inte
hade varit för kennelhostan och lössen som går, vågar
inte riskera nåt med lillvalpen :crazy: , men det hade
varit roligt att ha varit där och kollat i allafall men det
kommer väl fler tillfällen ;)
 
Sv: Dagens utställningsresultat och kommentarer

Vilken otroligt snygg DP! Och välmusklad!
 
Sv: Dagens utställningsresultat och kommentarer

Tackar. :)
Det känns som att hon är i väldigt fin form nu. :d Nu får jag bara hoppas att hon inte tappar muskler över vintern. Det blir tyvärr inte lika mycket tid ute då hon är så frusen av sig.
Men det är kul för hon är sjukt spänstig. Hon klarar med lätthet att hoppa upp på saker som är 1 meter höga. Så muskler har hon helt klart. :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 958
Senast: Åsa A
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 679
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 591
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att genomgå fetmakirurgi, en gastric sleeve sa läkaren att det blir. Tänker nu att jag inte är ensam på buke...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
25 577
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp