Dagis stängt en onsdag?

Myzan87

Trådstartare
Lite bakgrundsfakta: 2st olika dagis "har" stängt en vanlig onsdag (dvs igår) det är dessutom skolstart i den kommunen. Dessutom har dessa dagis inget jourdagis som barnen kan vara på när det andra dagiset har stängt.

Hur vanligt är detta? Jag vill bara ha lite kött på benen och ovanstående har inget med mej att göra. Och för att inte hänga ut någon tänker jag inte diskutera varför jag vill veta heller. Är mer intresserad av att veta era erfarenheter! :)

Sv: Dagis stängt en onsdag?

Hade de inte planeringsdag då?

Här har dom 2-3 planeringsdagar/termin och då är det stängt och då får man fixa barnvakt eller ta ledig från jobbet.

vanligt, om jag minns rätt tror jag att alla förskolor har rätt att stänga verksamheten minst 3 dagar under året. De flesta lägger två dagar i början på året som planeringsdagar och en dag i slutet på läsåret som utvärdering.

Det är vanligt.

Men enligt vad jag har förstått får kommunen inte stänga verksamheten utan att erbjuda plats någon annanstans för de som inte kan ta ledigt från jobbet.

Det har varit ett jävla liv på mig under åren då jag visserligen kan ta ledigt men pga bristen på semesterdagar ( hade förut bara en veckas betald semester under året och den tog jag ju ut under sommaren) vilket i så fall skulle innebära 8 timmars förlorad arbetstid. Glöm det liksom, det finner jag mig inte i och plötsligt kan de skrapa fram verksamhet för mina barn på annat ställe....

Det är vanligt.

Men enligt vad jag har förstått får kommunen inte stänga verksamheten utan att erbjuda plats någon annanstans för de som inte kan ta ledigt från jobbet.

I den kommun jag arbetade i stängde alla förskolor och fritidshem på planeringsdagarna och det var ett villkor som man fick godta redan när man skrev under och fick sin plats på förskolan. Men jag tror det skiljer mellan kommuner, beroende på vilken policy dom har.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
196
· Visningar
26 951
Senast: monster1
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
6 043
Senast: Liran
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 040
Senast: Juli0a
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 517
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka