Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?
Enligt sambon så hade en dagisfröken kollat upp och sagt att vi har rätt till 15 timmar, disponerade som vi vill (om han uppfattade det rätt).
Ska ändå ringa och kolla...
Blir inget stressad av att tänka mig livet om några veckor.
15 timmar blir 2 dagisdagar mellan 07.00-14.30, blir för bökigt att dela upp på 3 med skjuts fram och tillbaks.
Upp tidigt och skjutsa till dagis med lilla bäbisen med mig, hämta på e.m (sambon slutar 16).
3 dagar i veckan ska jag underhålla en överaktiv 2,5-åring hela dagarna, hon kommer vägra sova på dagarna och driva mig till vansinne av trötthet, efter att ha ammat flera gånger på natten och....
NÄR SKA JAG SOVA???
När ska jag få åka till stallet (mitt andningshål, mitt liv)?
En jävligt egoistisk sida av mig önskar att jag kunde få ha sambons dotter på dagis heltid och bara gå hemma och MYSA! Bara vara mamma, sova när han sover, pyssla när jag orkar... Åka till stallet när jag vill med lillbäbis.
Hur ska jag orka med TVÅ barn, TVÅ blöjbarn (

på dagis som inte hjälper oss att få henne blöjfri på dagarna, det tar SÅ mycket längre tid nu), ett som aldrig vill vara still och säkert kommer trotsa till förbannelse av svartsjuka, ett litet eget som jag gärna skulle vilja binda nån form av band till ENSAM.....
Kanske bara en ångestdag?
/Jossan