Bukefalos 28 år!

Dagmatte/husse

pepp

Trådstartare
Ni som har dagmatte/husse till era hundar, vad betalar ni per dag/månad?

Har ev. hittat en dagmatte åt herr pudel, vi ska träffas imorgon och se hur hundarna går ihop :) han kommer isf vara där måndag-fredag 06.30-15.30 och hon ville ha 1500 kr i månaden, kändes väldigt rimligt tycker jag!

Känns dock lite läskigt att lämna bort sin hund till en komplett främling, men hon hade två till dagishundar där ägarna var nöjda :)

Så håll tummarna att hon verkar vettig och att hundarna går ihop :)
 
Nu har jag inte haft mina hundar hos dagmatte, men jag har varit dagmatte själv.

Jag hade hunden 6.30-16.30 ca. Fick 100 kr/dag. Ägarna föreslog det och det var precis vad jag hade tänkt själv. Hunden var väldigt enkel, gick bra i koppel, okomplicerad i hundmöten, gick att ha lös, kunde vara ensam hemma (vi fick lämna honom ensamma en liten stund om vi ville/behövde), lugn och fin inne osv. Hade det varit en problematisk hund hade jag velat ha mer betalt.
 
150 kr om dagen, men då brukar daghusse även hämta/lämna ibland samt att det ibland kan bli sent (efter kl 21) pga arbetet.
 
150 kr per dag för två hundar. Betalade 100 kr per dag när jag endast hade en hund. Mitt förslag på betalning. Daghusse är pensionär och har endast mina hundar, ingen garanti att han alltid kan men det fungerar ändå då jag kan rasta dem på lunchen vid behov.
 
Mina vänner har dagmatte till sin hund, betalar 1500 kr/månad. Väldigt bra pris enligt mig, men självfallet svart.
 
Ni som har dagmatte/husse till era hundar, vad betalar ni per dag/månad?

Har ev. hittat en dagmatte åt herr pudel, vi ska träffas imorgon och se hur hundarna går ihop :) han kommer isf vara där måndag-fredag 06.30-15.30 och hon ville ha 1500 kr i månaden, kändes väldigt rimligt tycker jag!

Känns dock lite läskigt att lämna bort sin hund till en komplett främling, men hon hade två till dagishundar där ägarna var nöjda :)

Så håll tummarna att hon verkar vettig och att hundarna går ihop :)

Det är ett jättebra pris! Betalar 150kr/gång för min :-) Dock möter hon alltid upp och hämtar/lämnar.
 
Jag är dagmatte :) Tar 90 kr/dag och 70kr/natt för hunden jag har nu som är här 2-3dagar i veckan. Hunden innan hade jag 3-4 dagar/vecka regelbundet och då tog jag 1500.
 
Jag tar 150:-/dygn i pensionatkostnad för hundar som funkar i flocken och är enkla att ha inne, rumsrena osv.

Nu har jag ju sällan betalande pensionatshundar, däremot händer det att jag har hundar på träning, då är ju pensionatskostnaden den lilla biten av kostnaden.
 
Jag betalar 1300kr/månaden för heltid. Flexibla tider men oftast har jag 8-17:15. Hon har en egen hund och en dagishund till men den är bara där varannan månad.
 
Jag betalar 1300kr/månaden för heltid. Flexibla tider men oftast har jag 8-17:15. Hon har en egen hund och en dagishund till men den är bara där varannan månad.

Tack för alla svar, vi ska göra ett försök, och funkar det bra så får han fortsätta :)

Det gick iallafall bra idag när dom träffades (en chihuahua, en nakenfis och en foxterrier) imorgon tillkommer även en pudel :) herr pudel var lite blyg och försiktigt, men det ger nog med sig med tiden tror och hoppas jag!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 274
Senast: Lobelia
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 670
Senast: machafuko
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 542
Senast: Lobelia
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 171
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp