Sv: Dags att så 2013
Nu blir det bildbomb som heter duga!

Inte så fixat på uteplatsen som det var tänkt, mitt under mitt stora "trädgårds"pass i helgen kom ösregnet, och sen har det inte blivit av...
Så, välkomna på en "vandring" på mina 12-13 kvadrat! Ha överseende med mobilkvaliten.
Lök i pallkrage, gul lök i 3 rader närmast lecablocken, och en rad schalotten, plus lite rabarber bredvid (som iofs inte är sådd, bara planterad, i fjol)
Mina första tomater är på g! Det här är 'Golden Sunrise', men också mina ampeltomater 'Lizzano' har frukt på en.
Hela 'Golden Sunrise'-skörden, samt sockerärter längst till höger.
(Ja, det
ser trångt och lite för mörkt ut, och kanske står tomaterna lite trängre än jag tänkte, men de verkar inte ha något emot det, än iallafall)
Sambons Katsuraskog, frösådda förra året. Övriga träd är inte sådda själv, utan fröplantor tagna nedanför större träd. Bl.a. rödek.
Daggsalvia 'Blue Bedder' ska snart få mer jord, blev jättefina när de toppades för ett tag sen. Står just nu under "tak" för att de är det enda som inte har dräneringshål i botten, och det har regnat massor senaste veckan.
Luktärter, 'Mrs Collier' och 'Black Knight' (en ljusgul, en mörklila/svart) som ska klättra i armeringsnätet så småningom. En till likadan sitter till höger om denna.
fortsättning strax...