A
annibanni
Jahopp, skulle tro att det är dags för mig att skaffa ny hjälm. Jag har haft den i 2 år, åkte av med den c.a 10 ggr och några av dem gångerna slagit i den hårt i marken och så har jag ju tappat den några gånger i stallgolvet med
Men det konstiga är att den inte alls ser "sönder/dålig" ut, utan den är som när jag köpte den. Jag har försökt se så det inte är sprickor eller så men såg inget. Vad tror ni? Kan jag använda den ett tag till och hur länge brukar man ha en hjälm innan man byter? De säger ju att man ska byta ut den när den slagit i marken hårt, detsamma med säkerhetsvästar, men byter ju inte ut västen bara efter at ha åkt av en gång.
Den jag hara nu är en "Swing Pro Air" och gillar den jättemycket, så vill ju egentligen inte byta. Men någon gång blir det ju nödvändigt, så vad har ni för hjälmar? Vill hitta en som jag verkligen gillar utan att behöva lägga ut flera tusen. Bifoga gärna en bild
Den jag hara nu är en "Swing Pro Air" och gillar den jättemycket, så vill ju egentligen inte byta. Men någon gång blir det ju nödvändigt, så vad har ni för hjälmar? Vill hitta en som jag verkligen gillar utan att behöva lägga ut flera tusen. Bifoga gärna en bild