Dålig andedräkt

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare anja23
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 720
A

anja23

Nu har valpen börjat tappa tänderna. Framtänder på över och underkäke har ramlat loss, och jag såg idag att tänderna längre in i munnen börjat bli lösa.

Men hon har också fått sämre andedräkt.
Efter vad jag har sett då jag har tittat i munnen så har tandköttet sett fint ut, lite rött bara vid de lösa gaddarna.

Har ni varit med om att andedräkten försämrats under tiden de ömsat tänder?

Sv: Dålig andedräkt

Du behöver inte vara orolig, det brukar lukta f-n i munnen på dom när de byter tänder och det försvinner när de har fått sina permanenta tänder :)

Sv: Dålig andedräkt

Min hund lukta också sjutton i munnen. Men blev bättre nu när dom andra tänderna är på plats.
Men jag borstar dom varannan dag, då jag har en dvärghund :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 188
Senast: __sofia__
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 741
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 466
Senast: Icfafn
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 673
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka