Dålig framåtbjudning!!

Har köpt en häst som absolut inte vill bjuda framåt. Spelar ingen roll om vi är på ett öppet fält och jag fattar galopp så vill han inte galoppera. Han springer gärna runt och knäpper av i nacken och tar inte alls nåt stöd och vill inte gå fram spelar ingen roll hur mycket jag driver och driver. Har haft honom i 3 veckor nu. Han är 6år och enligt fd ägaren så har han aldrig varit så här. Ska tillägga att han är samlad tidigt, trampad som 5 åring.

Någon som har nån ide om vad jag ska göra????????

Har provat att lägga ner honom men det är inte så lätt när det inte finns någon framåtbjudning. När jag testade honom för köp va han pigg och springig.

Tacksam för hjälp :bow: :bow:

Hej! ja jag har ett förslag som du kan göra och det är att man gör halt-skritt skritt-halt halt-trav o.s.v så hästen lyssnar på dig :) Så när du te.x vill ta från halt till trav så ska han lyssna direkt och inte börja trava flera meter efter.

Hoppas detta hjälpe dig lite! :)

Lycka till!!;)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har en kallblodstravare, D ponny. Hon är inriden sen 4/5 år tillbaka men har dock stått i 3 år, har ridit henne i ungefär två...
Svar
10
· Visningar
1 139
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
4 989
Senast: Happimess
·
Träning Jag har börjat hjälpa en stallkompis med hennes ganska unga islandshäst (7 år i år). En på alla sätt mjuk, trevlig och vänlig häst, dock...
Svar
7
· Visningar
1 703
Senast: moonstruck
·
Dressyr Hej alla! Jag eftersöker lite tips för att motivera fram lite mer framåtbjudning! Vi vill komma ett steg längre, men det känns som det...
Svar
16
· Visningar
2 946

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Min sambo mår dåligt av hunden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp