Dålig i magen vid löp?

Fibusen

Trådstartare
Min tik började löpa i onsdags, inte så hon blödde, men svullen vulva och lite blodblandade ”flytningar” som det brukar vara innan det blir mer blod. Hon har varit lite (extra) pruttig vilket hon alltid är vid löp, men i går och i dag har hon haft diarré. Hon kan bli lite lösare i magen vid löp, men minns inte att det varit så här! Hon bajsar inte mer än vanligt, utan 2,3 ggr om dagen fortfarande, men det är löst. Började som sagt igår, hon bajsade normalt på morgon, sen på eftermiddag så var det först lite mjukare, sen avslutades det med bara blött. I morse var det också bara blött, och lika nu på kvällspromenaden. Helt omöjligt att plocka upp det!

Hon är annars som vanligt, har ätit, busat, lekt, och sovit på soffan. Ätit mer än vanligt tom vilket hon brukar göra nu i början av löpet.

Självklart är jag orolig för livmoderinflammation, men av vad jag kan läsa så verkar det komma EFTER löp? Stämmer det? Eller kan det komma så här i början av löpet också? Hon är som sagt inne på dag 4.

Hon har också ätit smärtstillande/antiinflammatorisk (onsior) pga hälta, och hon fick den sista tabletten i torsdags eftermiddags efter en 14 dagars kur. Hon har varit bra i magen hela tiden under behandlingen.

Bör jag vara orolig för livmodersinflammation eller ska jag mer tro att det är något annat som ställt till magen lite? Hon har INTE ätit något ute, hon går alltid i koppel så jag har full koll på henne, plus att hon tycker det är JÄTTEÄCKLIGT att vara i närheten av andras skit.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 167
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
407
Senast: Hoarfrost
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 355
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp