Dålig inspelning på kasettband =>CD

cirkus

Trådstartare
Hej,

Vet någon hur man för över en dålig kasettinspelning till en CD ? Själva CDbrännande är ju inte så svårt, men kan man och i så fall hur - få ner en dålig inspelning på kasettband till en dator ?
 
Sv: Dålig inspelning på kasettband =>CD

Ja, det finns säkert en halv miljon olika sätt att göra på. :) Ett enkelt är att du skaffar en sladd med "hörlurskontakt" i båda ändar. Du kopplar den mellan t.ex. hörlursutgång på bandspelaren och mic-ingång på datorn. Sen spelar du bandet i din bandspelare och spelar in ljudet på datorn med nåt fiffigt ljudprogram. Windows har ett välidigt funktionslöst program som heter "sound recorder" inbyggt. Vill man ha något som är lite vettigare och dessutom kan göra mp3: or och sådant så finns det massor med gratisprogram. Det är bara att googla på "freeware audio recorder" och välja nåt som ser bra ut. :idea:
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är på jakt efter en ny ridhjälm då den jag har nu har alldeles för dålig ventilation! Min upplevelse är att många...
Svar
3
· Visningar
226
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 508
Senast: Grazing
·
Mat Hur är det nu med den. Är en osthyvel en fördel eller kladdar det bara för mycket för att man ska ha nytta av den? Jag vet att makens...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp