Bukefalos 28 år!

Sval ridhjälm till runt huvud

Junibanuni

Trådstartare
Hej!

Jag är på jakt efter en ny ridhjälm då den jag har nu har alldeles för dålig ventilation!

Min upplevelse är att många lättviktshjälmar är gjorda för de med lite mer ovalt huvud. Jag har testad GPA speed air men den gick knappt att få ner på huvudet, och jag har hört samma sak gällande UVEX och casco.

Har ni några tips på en sval ridhjälm som passar oss med lite runda huvuden?
 
kep italia smart har jag just köpt och gillar skarpt ur det hänseendet. Dottern valde faktiskt samma som tävlingshjälm (hon rider med back on track med mips hemma, den tycker hon är betydligt varmare).
 
Jag har lite samma problem, upplever att de flesta hjälmar är så ovala. Hade tidigare en MIPS från Hööks men den glider ner över min panna trots spända remmar på alla håll. Så jag köpte nyss en Y/Elm och den är superskön. Har dock inte hunnit provrida den än då hästen är på Boot camp en månad till, men hjälmen var ju på 20% rea... och den sista i lager 😇
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 252
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 418
Senast: Calmiche
·
Hästhantering Hej! Jag har en valack på 16 år som betyder mest i hela världen för mig. Har ägt honom nu i några år och han är hur härlig som helst...
Svar
17
· Visningar
1 494
Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något...
2
Svar
32
· Visningar
5 074
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp