Bukefalos 28 år!

Dålig morsa

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dålig morsa

Men nu talade vi inte om bebishanteringen, utan alkoholhalten i det som bebisen fick i sig. Vad är det för skillnad på alkohol via juice och alkohol via bröstmjölk, mer än att du tycker det senare är moraliskt förkastligt?
 
Sv: Dålig morsa

Men snälla rara man kan ju ha hjälp av någon som håller i bebisen.

Varför hetsa upp sig över något som är totalt ofarligt?
Det finns alldeles tillräckligt med farliga saker att ägna sig åt.

Ammar man jättefull borde det väl inte vara så pyttelite i bröstmjölken som efter 1-2 glas vin. Om man tänker logiskt.. Klart jag hetsar upp mig över en sån tanke, borde man väl göra..
 
Sv: Dålig morsa

Men nu talade vi inte om bebishanteringen, utan alkoholhalten i det som bebisen fick i sig. Vad är det för skillnad på alkohol via juice och alkohol via bröstmjölk, mer än att du tycker det senare är moraliskt förkastligt?

Hm okej, men är man jättefull borde den få i sig mer alkohol?

Varför ska en bebis dricka juice, det har jag inte fattat :D
 
Sv: Dålig morsa

Vi kommer inte komma någonstan, jag kommer inte ge mig och ni kommer inte ändra er. Därför lägger jag i alla fall ner. Jag kommer alltid att tycka att det är korkat att amma när man har druckit, hur ofarligt det än är medicinsk. Tänker på andra saker som påverkas inte bara utvecklingen av bebisen. Jag blir för upprörd för att fortsätta :D Tjing!
 
Sv: Dålig morsa

Men jag tror du missar lite att vi har kommit vidare o nu pratade om att amma "jättefull". Det har inget med ett glas vin att göra.

Vidare i spekulationerna, menar du? För det har ju inte med TS väninnas problematik att göra, så vitt jag vet.

Dyngraka personer brukar inte vara så bra i föräldrarollen oavsett ålder på barnen. Det helt bortsett från alkoholhalt i mjölken, vilket torde vara det lilla problemet.
 
Sv: Dålig morsa

Vi kommer inte komma någonstan, jag kommer inte ge mig och ni kommer inte ändra er. Därför lägger jag i alla fall ner. Jag kommer alltid att tycka att det är korkat att amma när man har druckit, hur ofarligt det än är medicinsk. Tänker på andra saker som påverkas inte bara utvecklingen av bebisen. Jag blir för upprörd för att fortsätta :D Tjing!

Yep, moget!
 
Sv: Dålig morsa

Fast man hör ju hur sjukt det låter! Man ger sin lilla bebis alkhol, även om det är "försvinnande lite" - precis som bebisen. En minimänniska som du ger minilite alkohol... Nä jag vägrar ge mig :D

Nu så börjar jag undra om du har svårt att räkna?

Det är maximalt 0.45% alkohol i bröstmjlölk.
Och då måste mamman vara absolut dyngrak.
Eller i det närmaste död.
Det ger bebisen en alkoholhalt i blodet som i princip inte går att mäta.
 
Sv: Dålig morsa

Men snälla rara man kan ju ha hjälp av någon som håller i bebisen.

Varför hetsa upp sig över något som är totalt ofarligt?
Det finns alldeles tillräckligt med farliga saker att ägna sig åt.

Fast det där låter ju inte så bra tycker jag :D
Att man är så full att man ska ha hjälp av nån att hålla bebis medans man ammar, då handlar det ju inte direkt om amningen i sig längre, utan att hur lämpligt är det att vara så full med sin bebis...
Fast det kanske inte riktigt var så du menade ? :)
 
Sv: Dålig morsa

Gah, att jag någonsin skrev ordet "jättefull". Jag försöker bara få fram jämförelse av promillehalter. Skönt att någon mer än jag kan räkna.
 
Sv: Dålig morsa

.... då handlar det ju inte direkt om amningen i sig längre, utan att hur lämpligt är det att vara så full med sin bebis...
Fast det kanske inte riktigt var så du menade ? :)

Jo det var så jag menade.
Det är inte själva bröstmjölken som är problemet alls.
Så att mjölka ur är inte lösningen.

Utan det är ju hanteringen av bebisen som är problemet när man är dyngrak.
 
Sv: Dålig morsa

Fast man hör ju hur sjukt det låter! Man ger sin lilla bebis alkhol, även om det är "försvinnande lite" - precis som bebisen. En minimänniska som du ger minilite alkohol... Nä jag vägrar ge mig :D

Alltså...allvarligt. Jag förstår absolut ditt resonemang (har haft samma själv när jag väntade + ammade första barnet ;)). Har nu läst på lite, och nu skäms jag inte för att erkänna att jag faktiskt druckit en baileys eller ett par glas vin på kvällen och sedan ammat min dotter på natten. Däremot så får jag dåligt samvete varje gång jag går förbi några som står och röker, eller går förbi parfymavdelningen på exempelvis Åhléns. DET tycker jag nu är värre än bröstmjölk med några få promille alkohol i (men hade jag druckit mer än ett par glas vin skulle jag definitivt inte amma)

Att HELT skydda barnet från små (och då menar jag SMÅ) mängder alkohol är nästintill omöjligt, då alkohol finns i livsmedel också, exempelvis fil och frukt.
 
Sv: Dålig morsa

Fast man hör ju hur sjukt det låter! Man ger sin lilla bebis alkhol, även om det är "försvinnande lite" - precis som bebisen. En minimänniska som du ger minilite alkohol... Nä jag vägrar ge mig :D

Lika minilite alkohol som det finns i filmjölk, eller läsk, till exempel (vilket har sagt både en och fyra gånger här i tråden). Om du ger ditt lilla barn filmjölk så är det lika mycket att "ge bebisen alkohol" som att dricka ett glas vin och sedan amma ditt barn (om inte mer).
 
Sv: Dålig morsa

Vi svenskar är tyvärr allt för ofta väldigt snabba med att döma folk bara för att vi sett eller hört något eller tror oss veta hur det är. Resten fyller vi i och tar ej reda på all fakta. Ta reda på hur allt ligger till innan man dömer eller rotar i andras liv, det kan bli fel. Känner man personen så väl som TS tydligen gör, så prata med henne kolla av hur det ligger till.

Vi har själva fått höra en del av folk då vi har ett barn med ADHD och som vi medicinerar med Concerta som innehåller förbjudna preparat ute på gatan, men i detta fallet hjälper det honom och är tillåtet.

Tänk er själva vad vi har fått höra om detta att vi ger honom medicin med narkotiska preparat i, och hur dåliga föräldrar vi anses vara för att vi gör det.

Vi gör det för hans skull, för hans 4 syskons skull, för hans klasskamraters skull och till sist för vår skull som föräldrar.
Vi har blivit dömda av grannar, vänner och delar av samhället.

Så länge ingen far fysiskt eller psykiskt illa, så skall man vara lite försiktig med vad man säger och gör. Man menar väl, men det kan bli såååååååååå fel. Sen är det inte upp till oss att bedömma om någon är lämplig som förälder eller inte.

Sen att TS inte kommenterar tråden i övrigt eller besvarar det som skrivits här, kan man tolka som man vill.
 
Sv: Dålig morsa

... plus att personen det handlar om troligtvis inte ens vet om trådens existens.

Dvs, vi vet bara ena sidan av myntet och det blir ofta väldigt vinklat och fel i sig.
 
Sv: Dålig morsa

Och med detta låser jag tråden, om någon anser att den behöver återuppstå av någon andledning så kan denne skicka ett PM.

Snurrfian-moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 183
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 159
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 888
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp