Dåligt foder, Frivilligt?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare SessCa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 692
S

SessCa

Pratade med en vännina häromdagen.
Hon berättade att deras granne har börjat köpa dåligt foder. (alltså dåliga värden, inte mögligt eller dammigt) Med flit.
Av den anledningen att dom ska kunna ge hästarna meeer hö.
Är det vanligt att folk gör så?
Att hästarna får mer hö att tugga på är väl inte helt negativt?

Självklart är det super, OM energin är låg, men proteinet normalt i förhållande till energimängden. Tyvärr brukar det ju vara proteinet som är lågt, men energin normal, då är det inte så lyckat.

Förstod nästan att det skulle vara en balansegång med energin och proteinet.
Är ju inte så jätte hajj på det här med foder.
Tusen tack för ditt svar! :bow: :)

Jag skulle gärna fodra med ett grovfoder med lägre värden eftersom man kan ge större givor då.
Förutsatt att det är ett hyfsat balanserat foder (vilket kan vara problem även då det är höga värden) och förutsatt att jag betalar för vad jag får...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 479
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 927
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 465
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka