Bukefalos 28 år!

dåligt omdöme

Milosari

Trådstartare
jag blir så trött ibland... hade varit och handlat i affären och grejar med min cykel när en dam med en liten hund kommer och binder den utanför. en liten stund senare kommer en man med en större hund och går fram till den lilla och binder sin hund precis brevid. jag kunde inte hålla mig och frågade -känner ni den andra hunden? -neeej... -men hur vet ni att den inte bär på några smittsamma sjukdomar? hade det varit mina hundar hade din kunnat få noskvalster och jag har precis lagt ut 700 spänn på det. -men det kan väl inte vara så vanligt? -jo, det är mycket vanligt. -men då kan de ju aldrig leka med andra hundar? -jo det kan de, om man frågar ägaren först så att hunden inte är sjuk. -jaja, jag ska bara in en kort stund i affären.

och så gick han. vad fan tänker folk med egentligen?? att båda hundarna var bundna i flexikoppel gör väl inte saken bättre heller? :mad:
 
Sv: dåligt omdöme

Det handlar väl heller inte bara om sjukdomar utan hundarna kanske helt enkelt ryker ihop när nu inte matte eller husse finns i närheten och kan fya. bättre binda hunden en bit bort så de inte kommer åt varandra då slipper man problem.
 
Sv: dåligt omdöme

Ja det är ytterligare en sak som damen får räkna med när hon binder sin hund där.
Att den får sällskap.
Inte bara att den kan bli stulen etc. Det kan komma en hund som är 100gånger större och bli lämnad med den lilla.
Tänk om jakt instinkten tänds hos den stora. *Gulp*
 
Sv: dåligt omdöme

tycker det är sjukt att folk gör så. och att dom öht bara lämnar sina vovvar där fattar jag inte, det kan ju hända vad som helst...
 
Sv: dåligt omdöme

Jag lämnar bara min hund i utbildningssyfte, och det är på gågatorna inne i stan, där jag slinker in i en affär och är vääääldigt intresserad av något i deras skyltfönster, "himla söt hund där utanför förresten ;) " Detta för att i stan är det så mycket att titta på för Loka, så då kan man träna lite ensamhetsträning där, perfekt...

Jag tror inte folk förstår att hundar kan bli stulna, vår stad är rätt liten, men har man ett attraktiv hund så kan hundtjuvar dyka upp överallt...

Var tvungen att lämna Loka utanför en affär en gång när vi var i Dalarna, liteh håla där folk definitivt hade sett om hunden hadeblivit stulen, men ändå. Där satt en liten kille utanför affären och sålde jordgubbar så jag sa till honom att titta till henne och INGEN hund fick hälsa på henne. Så trevade jag in i affären, kassatanten tyckte nog jag va konstig som gick till utgången hela tiden och tittade ut.. När jag kom ut så frågade jag killen om det hade gått bra. Visst, det hade gått utmärkt.
Kom tillbaka nästa dag och samma kille satt där med några jämnåriga kompisar, han förklarade då högt och tydligt för dem att "hon får inte hälsa på NÅGON", budskapet gick fram iaf :D

//E
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 677
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 798
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
2 896
Senast: Docka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 997
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp